Sergio Herman dreigt met vertrek

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Sergio Herman dreigt met vertrek

Bericht door Webmaster »

Afbeelding

Een probleem over terrasschotten van het driesterrenrestaurant Oud Sluis in het Zeeuwse Sluis dreigt behoorlijk uit de hand te lopen. Topkok Sergio Herman is het meer dan zat. Hij denkt zelfs aan een vertrek. ‘Als het zo blijft doorgaan, pak ik mijn spullen en donder ik op’.

Sergio Herman, de beste kok van ons land, heeft het even helemaal gehad met zijn omgeving. Herman is in conflict geraakt met zijn buren over terrasschotten, die hij nota bene met goedkeuring van de gemeente heeft geplaatst.

De buren, de Grote Kaasboer en de Candy Shop, hebben in een brief aan de gemeente geklaagd over de terrasschotten bij Oud Sluis (M***L1GHM19,5). Die plaatste het restaurant vorig jaar. Volgens de buren van Oud Sluis zijn hierdoor hun zaken minder goed zichtbaar.

Herman stelt dat de terrasschotten geplaatst zijn met goedkeuring van de gemeente. ‘Dan mag je verwachten dat het goed zit. Bij mij slaan nu echt de stoppen door. Ik vraag nu al drie jaar aan de gemeente iets te doen aan de geparkeerde motoren voor mijn restaurant. De gemeente zegt telkens dat het goed komt, maar er gebeurt helemaal niets’, aldus Herman in BN/DeStem.

Herman vervolgt: ‘En mijn buurman, die in de politiek heeft gezeten, krijgt wel alles snel voor elkaar. Daar zet ik vraagtekens bij. Ik werk verdorie zestien uur per dag, heb zeventien mensen in dienst en zorg voor veel reclame voor de streek. Ik hoef echt geen bedankje, alleen een beetje respect. Echt, als het zo blijft doorgaan pak ik mijn spullen.

Bron: http://www.missethoreca.nl
Laatst gewijzigd door Webmaster op 20 sep 2007, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Kokforum.nl : de website voor koks
lowie

Bericht door lowie »

Ik zou hier toch dit willen aan toevoegen dat de heer Sergio zijn wagen bijna altijd in overtreding staat tegen over zijn zaak op een plaats waar er nog geen parking is, en ik kan me ook voorstellen dat zijn buren dit niet goedkeuren.

Ik zou zeggen werp geen stenen naar je buren als je zelf niet correct de verkeersregels na leeft.
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

en jij doet nooit iets vout ?
lowie

Bericht door lowie »

ralph geerts schreef:en jij doet nooit iets vout ?

Zeker doe ik soms iets fout, maar ik ga niet naar de pers om te zeggen dat mijn gebuur in de fout is .

En wat die motoren betreft, iedereen die sluis kent weet dat in sluis bij goed weer honderden motos naar sluis komen het is ten slote een toeristisch stadje.

Daar er ook voor Sergio zijn zaak ook motos geplaats worden, waarom niet ?

Sluis is niet van Sergio alleen, er zijn in de kuip van sluis wel geteld 52 plaatsen waar men kan eten, gaande van een drie sterren restaurant tot een ordinaire frituur .
Dat Sergio zijn zaak niet past in het centruum van Sluis dit is zijn probleem maar zeker niet het problem van de gemeente Sluis die leeft van de toeristen.

En sluis was 50 jaar terug al zeer druk, dus het is wel niet drukker geworden omdat daar een drie sterren restaurant bevind.
sam
Contacteer:

Bericht door sam »

lowie schreef:Ik zou hier toch dit willen aan toevoegen dat de heer Sergio zijn wagen bijna altijd in overtreding staat tegen over zijn zaak op een plaats waar er nog geen parking is, en ik kan me ook voorstellen dat zijn buren dit niet goedkeuren.

Ik zou zeggen werp geen stenen naar je buren als je zelf niet correct de verkeersregels na leeft.
jezus man waar gaat dit over :?: wat de fuk heeft zijn auto er mee te maken?

Ik ben het trouwens over het geheel een beetje zat dat gezeik over de horeca, altijd is de horeca de l*l als er wat te zeiken valt.

Als daar al 50 jaar een restaurant zit dan moet je er niet naast gaan wonen heb je er ook geen last van.

Maar goed ik zeg een slotje.
Webmaster
Contacteer:

Hulp voor Oud Sluis in terrasschottenstrijd

Bericht door Webmaster »

Sergio Herman krijgt hulp uit onverwachte hoek in zijn terrasstrijd van driesterrenrestaurant Oud Sluis in Sluis. De Commissaris van de Koningin van Zeeland, Karla Peijs, bemoeit zich hoogstpersoonlijk met het opgelopen conflict.

Ik ga ervoor zorgen dat dit snel opgelost is. Jij bent de parel van Zeeland. Het zou een schande zijn als we jou niet voor Zeeland konden behouden’, aldus Peijs in De Telegraaf.

Herman heeft problemen met twee winkels naast zijn Oud Sluis (M***L1GM19,5) over geplaatste terrasschotten. Volgens de winkeleigenaren belemmeren de schotten het zicht op de winkels, waardoor ze omzet mislopen.

De topkok zegt dat hij na overleg met de gemeente deze schotten heeft geplaatst. Vorige week meldde Herman als gevolg van het conflict te overwegen de vertrekken uit het toeristische Zeeuwse stadje. ‘Echt, als het zo blijft doorgaan pak ik mijn spullen en donder ik op’, klonk het vorige week dreigend uit de mond van Herman.

Bron: http://www.missethoreca.nl/
Kokforum.nl : de website voor koks
Joline

Bericht door Joline »

wat een gezeik altijd..

waarom zou oud sluis daar niet in de stad passen? hij zit daar toch op een mooie plek?

en dat gezever over die auto's daar, ze moeten die hele stad autovrij maken.

en dat gezeur over die schotten, lopen de buurbedrijven dan ook te zeuren over de drogist op de hoek die hele manden zeep buiten zet? en bij de kaasboer de grote koe en melkbussen op de hoek?

dit is gewoon een gevalletje zwartmakelarij.. en slaat nergens op..
kookboeken en KOKSmessen zijn net schoenen.. je kan er niet genoeg van hebben.. :D
paulbrussel

-

Bericht door paulbrussel »

Zo gek zou het niet zijn als Sergio Herman een restaurant 'op stand' betrok waarbij de keuken veel groter is dan nu.

Verder heb ik overigens nooit last gehad van al die geparkeerde auto's en motoren, nog van hun geluid - ik hoor binnen nooit wat, en op het terras zit je niet.
Plaats reactie