bier reductie
bier reductie
Hallo,
Ik probeer al een tijdje een goede biereductie te maken en ik heb al veel biersoorten getest, maar meestal is de smaak erg slecht. Het is of galbitter, of smaakt zoals een kroeg naar een avondje biersmijten ruikt! Heeft iemand een biertip?
Groeten
Ik probeer al een tijdje een goede biereductie te maken en ik heb al veel biersoorten getest, maar meestal is de smaak erg slecht. Het is of galbitter, of smaakt zoals een kroeg naar een avondje biersmijten ruikt! Heeft iemand een biertip?
Groeten
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Dan reageer ik maar op mezelf.......Nou, Maurits, van geuze kan je een prima reductie maken en kan je gebruiken voor een hollandaise saus. Maar het kan voor andere sauzen wat zuur zijn. Ik begrijp natuurlijk dat de koks geschoold in de Franse Keuken ook hier geen ervaring mee hebben (bier is voor paupers, wijn voor haute cuisine), maar misschien hebben de Belgen van het forum een tip?
-
antoine
Ja, ik zag dat je het gewijzigd had (ik dacht even dat ik gek was geworden) en toen wilde ik het ook wijzigen en toen liep het allemaal een beetje fout. In ieder geval een biertip voor je: probeer eens de Zoethouter Tripel uit Schijndel geloof ik.
Laatst gewijzigd door Maurits op 13 jul 2007, 09:24, 3 keer totaal gewijzigd.
-
antoine
-
antoine
bier uit schijndel?de wonderen zijn de wereld nog niet uit.haha bedankt voor de tip.Maurits schreef:Ja, ik zag dat je het gewijzigd had (ik dacht even dat ik gek was geworden) en toen wilde ik het ook wijzigen en toen liep het allemaal een beetje fout. In ieder geval een biertip voor je: probeer eens de Zoethouter Tripel uit Schijndel geloof ik.
Erdinger Hefeweizen bier...zeker bij zo'n varkentje...
heerlijk
Ik zou hem alleen niet inkoken, maar gewoon lekker opdrinken.

heerlijk
Ik zou hem alleen niet inkoken, maar gewoon lekker opdrinken.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
En als je je bier nu is op een warme plaats laat verdampen. Zodat het ongeveer een temp. van 50 a 70 graden heeft? Misschien dat het dan niet zo bitter wordt in tegenstelling dat je het kookt? Bieren die ik zou gebruiken: donkere leffe, rodenbach, kriek(lindemans) of chateau la chouffe. Als ik me niet vergis zijn dit bieren die een licht zoete toets hebben. Uitgezonderd de kriek natuurlijk, maar Lindemans is toch wel het minst zoete merk dat ik ooit gedronken heb.