Levende vis eten

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Levende vis eten

Bericht door Webmaster »

Let op, dit filmpje (het start wat traag)

http://zoomin.tv/videoplayer/index.cfm? ... =3&pid=agn

is geen plezier om naar te kijken. Mensen zijn blijkbaar in staat om 'vers' op steeds nieuwe manieren in te vullen.
Het gaat mij in ieder geval veel te ver.

Als je toch kijkt, graag je reactie.
Kokforum.nl : de website voor koks
Maurits

Bericht door Maurits »

Dit is echt vreselijk, alleen maar om te laten zien dat het vers is.....Ik heb ook ooit een Japans filmje gezien waar een vis levend werd gefileerd om sashimi van te maken waarbij het nog nabewegende geraamte plus kop als versiering erbij werd gezet. Wreed (in de normaal NLse betekenis, niet cool dus) kunnen die Aziaten soms zijn.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle »

vind het echt te ver gaan! :shock:
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

zou dat cultuur zijn??????
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle »

denk het wel,kan me niet voorstellen dat nederlanders zoiets zouden doen...die vinden dat zielig of vies.... die mensen daar hebben wel meer aparte gewoontes...

maar vind dit echt te ver gaan...je kan toch niet lekker van je vis genieten al zie je dat bekkie nog zo blup blup op en neer gaan :roll:
sjaak

Bericht door sjaak »

de vraag naast het humaane en etische aspect is vooral:
Smaakt de vis lekkerder/anders als je hem levend frituurd dan als je hem eerst uit zijn leiden verlost.
als dit het geval is en het niet alleen voor de show is dan heb ik er net zo weinig problemen mee als een homarium, het open steken van oesters en coquilles, blauw gekookte forel e.d.
Maurits

Bericht door Maurits »

Ja, Sjaak, het grijze gebied..........Wat is een blauw gekookte forel eigenlijk?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
antoine

Bericht door antoine »

dit heeft niks met koken en eten te maken,erg smakeloos.
Anoesjka

Bericht door Anoesjka »

Dit is erg wreed inderdaad. Echter omgang met dieren neemt de Aziaat niet zo nauw. Vissen worden levend in stukken gehakt op markten in Thailand. Kikkers worden levend gevild en die zie je dan nog even nahipsen. En kippen worden levend geplukt en daarna in een soort van droogtrommel gestopt met de nek doorgesneden voor de laatste restjes pluis en veren. Dat is ook niet om aan te zien!
Ik ben blij dat dat doort dingen hier in NL niet gebeuren...tenminste..niet in het openbaar althans.
Geniet van het leven, het duurt maar even.
Emiel

Bericht door Emiel »

Truite au bleu, forel in het blauw. Een klassieke franse bereidingswijze waarbij de forel net voor het koken wordt gedood, in azijn gewenteld en daarna in court-bouillon word gepocheerd. Het azijn zorgt er voor dat wanner de slijmen op de huid er mee in aanraking komen ze blauw kleuren.
Plaats reactie