culinaire boeken
-
Willem-chef
de SVH boeken heb ik altijd maar matig gevonden, dikke boeken waar maar weinig in staat, alleen dat je iedere keer een afruimbak nodig hebt en dat soort dingen.
ik heb een boek dat heet "handboek kooktechnieken" van le cordon bleu
daar staat alles heel duidelijk in met foto's en voorbeelden van recepten
en verder natuurlijk de Pauli, maar daar kan ik je niks over vertellen want die heb ik niet
ik heb een boek dat heet "handboek kooktechnieken" van le cordon bleu
daar staat alles heel duidelijk in met foto's en voorbeelden van recepten
en verder natuurlijk de Pauli, maar daar kan ik je niks over vertellen want die heb ik niet
Pauli : Recepturen
Escoffier: Basisrecepturen
LaRousse: Productinfo, gebiedinfo en recepturen
Food: Warenkennis
Harold MC Gee's: Over eten en koken (zoals de titel zegt)
Je hebt ook boeken over wijn en bier bij het eten en sommige die verder gaan over bvb kaas, chocolade, vis en vlees.
Bvb:
-Het fijne aan vlees
-Vis & seizoen serie
-Passie voor Kaas
-Van het varken
-Echte kaas
Enzovoort
Ook heb je de Culinaria serie, die geeft vaak informatie over 1 land maar dan ook echt alles wat je in dat land kan krijgen, wijn brood gerechten kaas champagnes enzovoort
Ook heb je een serie van 3 boeken die heten: De basis, het product en het gerecht, schijnt ook een goeie te zijn
Veel succes met je keuze :p
Escoffier: Basisrecepturen
LaRousse: Productinfo, gebiedinfo en recepturen
Food: Warenkennis
Harold MC Gee's: Over eten en koken (zoals de titel zegt)
Je hebt ook boeken over wijn en bier bij het eten en sommige die verder gaan over bvb kaas, chocolade, vis en vlees.
Bvb:
-Het fijne aan vlees
-Vis & seizoen serie
-Passie voor Kaas
-Van het varken
-Echte kaas
Enzovoort
Ook heb je de Culinaria serie, die geeft vaak informatie over 1 land maar dan ook echt alles wat je in dat land kan krijgen, wijn brood gerechten kaas champagnes enzovoort
Ook heb je een serie van 3 boeken die heten: De basis, het product en het gerecht, schijnt ook een goeie te zijn
Veel succes met je keuze :p
Veni, vedi, ik werd chef
Als je engels goed/redelijk is raad ik essentials of cooking aan van James Peterson isbn 1-57965 120 8
hierin staan alle technieken stap voor stap op foto incl. tips en uitleg.
Ook joy of cooking van irma s rombauer & marion rombauer becker is een heel mooi basis kookboek
ook al genoemd in van de boeken plank: het grote .... serie van m&p (treubner) mega veel info maar moeilijk te krijgen.
Ook joy of cooking van irma s rombauer & marion rombauer becker is een heel mooi basis kookboek
ook al genoemd in van de boeken plank: het grote .... serie van m&p (treubner) mega veel info maar moeilijk te krijgen.
gebruik op school de standaard:
- warenkennis
- basisreceptuur
- voedingsleer en hygiene
enz van shv
heb zelf larousse gastronomique, een aantal culinaria's, eea aan diverse boeken oa pastabijbel en gordon .. maar ja, je kan er niet genoeg van hebben.. dus spaar lekker door..
:D
- warenkennis
- basisreceptuur
- voedingsleer en hygiene
enz van shv
heb zelf larousse gastronomique, een aantal culinaria's, eea aan diverse boeken oa pastabijbel en gordon .. maar ja, je kan er niet genoeg van hebben.. dus spaar lekker door..
kookboeken en KOKSmessen zijn net schoenen.. je kan er niet genoeg van hebben.. 
Grappig, deze man kom ik op weinig planken bij collega's tegen. Ik heb "Sauces" van hem, zowel de illustraties (foto's) als zijn manier van schrijven zijn echt helder.sjaak schreef:Als je engels goed/redelijk is raad ik essentials of cooking aan van James Peterson isbn 1-57965 120 8
Het boek gaat, je begrijpt het al, 596 pagina's over "classical and contemporary sauce making".
ja..die heb ik ook.Koeno schreef:Handboek kooktechnieken van Le Cordon Blue heb ik ook in de winkel gezien inderdaad, ziet er goed uit is ook wel een goeie denk ik
goed boek..heel duidelijk
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
Kookboekhandel
- Contacteer:
Het handboek kooktechnieken van de Cordon bleu is niet meer te krijgen. In ieder geval voorlopig niet. Het is in herdruk en ze weten niet of ze het gaan hedrukken.
Een goed alternatief is het Handboek voor de thuiskok van Jill Norman. In het ENgels heet het Books for cooks en het is in het NL vertaald met een andere titel. Heel veel informatie, duidelijk gefotografeerd en veel grote koks hebben er aan meegewerkt
Jonah Freud
Een goed alternatief is het Handboek voor de thuiskok van Jill Norman. In het ENgels heet het Books for cooks en het is in het NL vertaald met een andere titel. Heel veel informatie, duidelijk gefotografeerd en veel grote koks hebben er aan meegewerkt
Jonah Freud
De enige echte kookboekhandel in de Benelux