Even voorstellen

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
hansschadd

Even voorstellen

Bericht door hansschadd »

Beste lezers, mijn naam is Hans Schadd en ik ben 56 jaar.
Ik ben een koffieman, dwz ik heb nu meer dan 30 jaar ruwe koffie gekocht en verkocht op de internationale markt. Meestal kocht ik de koffie in het Verre oosten, zoals Indonesië en Thailand, Vietnam, de Philipijnen, China en Papua Niew Guinea. Ben daar ook vele malen geweest, in Indonesië wel meer dan 30 keer. Vandaar misschien mijn voorliefde voor Indonesisch koken. Vorig jaar heb ik samen met 2 andere leden van mijn golfclub voor 40 man een Indonesische rijsttafel gekookt. Dit was een groot succes en wordt eind dit jaar nog eens herhaald. Ik gebruik zoveel mogelijke verse produkten en haat die bakjes die je met water moet aanlengen. Heb een kleine verzameling Indonesische kookboeken zowel in het Nederlands als Australisch (Woman's Weekly Magazines). Ik heb ruim 11 jaar in Engeland gewoont en daar waren ze te koop.

Als iemand vragen heeft over koffie dan kan je me die gerust stellen. Ik heb verschillende koffieplanten in huis die elk jaar bloeien en bessen dragen. Erg leuk.
Helaas is de koffiehandel niet meer wat het was en in deze moeilijke tijd ben ik op zoek naar iets anders. Moet helaas nog wel een paar jaartjes werken. Ik heb een eigen firma dus als iemand een leuk iedee heeft hoor ik het graag. Mijn e-mail adres is hansschadd@planet.nl

Tot horens
Hans
bijlmer

Re: Even voorstellen

Bericht door bijlmer »

Waar ben je allemaal geweest? Ik heb zelf 13 jaar in Jakarta gewoond, 1990 tot 2003. Indonesisch eten is zeker lekker. Wat vooral leuk is is dat het per eiland/gebied ontzettend verschilt. Javaanse gerechten zijn bijvoorbeeld heel zoet met veel zoete sojasaus en meestal niet pittig, terwijl Padang gerechten ongelovelijk heet zijn, zo heet dat het eten soms bijna niet bederft!

Als je bij een Padang restaurant eet dan ligt het eten gewoon open en bloot in een ongekoelde etalage... eten op eigen risico dus!
jeroenbr

Bericht door jeroenbr »

ik ben zelf ook begonnen als koffie man ... maar die functie laat ik nu over aan de nieuwe stage lopers 8)
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

als je leuke info hebt..kunnen we het plaatsen...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Plaats reactie