Ik heb vandaag hier het receptje eens geprobeerd welke staat bij chefs online , nl. dat van Mathieu Vanhautem. Gebruikt de man nu enkel de eidooiers of ganse eieren? Ik heb het hier gemaakt met enkel eidooiers en ik zeg niet dat hij gelukt is maar ook niet echt gelukt ook niet. Toen ik mijn warme chocolade bij de eiermassa voegde kreeg ik meer een pasta-achtige mengeling zodat als de room erbij kwam ik dit niet meer degelijk gemengd kreeg met als gevolg allemaal klontertjes in de mousse. Van smaak was hij nog wel heel lekker maar had meer iets straciatella-achtig uitzicht. Hoe komt dit dat ik klonters kreeg, waar ging ik in de fout ? En is er misschien iemand die nog een heel lekker receptje heeft om een heerlijk lichte chocolade mousse te maken ? Ik hoor het graag van jullie .
Vriendelijke groeten
Stefan.
Chocolade mousse
-
stefanneman
Re: Chocolade mousse
http://www.koksforum.nl/phpBB2/viewtopi ... =47&t=5351
Is een topic over chocolademousse, ik kan enkel over het mijne spreken om te zeggen dat dit goed is, vergelijk ze en probeer ze eens uit zou ik zeggen.
Succes
Is een topic over chocolademousse, ik kan enkel over het mijne spreken om te zeggen dat dit goed is, vergelijk ze en probeer ze eens uit zou ik zeggen.
Succes
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
Dave