Halffabrikaat.
Halffabrikaat.
Halffabrikaat. Hoe denken de forumleden hier over? Of is dat niet des koks. Werk er veel mee in de winkel. Dus een beetje van Albert en een beetje van jezelf. Vr.gr Andries.
Ex kok nu werkzaam als demonstrateur op de winkelvloer.
Hallo Andries,
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met halffabrikaat bedoelt...(dat is namelijk een industriële term vooral gebruikt voor delen van een eindproduct, zoals staal voor auto's of zo). Bedoel je, zoals Jom's antwoord al doet vermoeden, of we hier op het forum gebruikmaken van niet-zelfgemaate producten?
Zaken als mosterd en olie vind ik acceptabel (zelf olijven persen gaat me te ver
). Maar mayo e.d. uit pot dat kan echt niet! En voorgesneden groeten/vlees gebruik ik ook niet, dat zou de lol uit het koken halen.
En wat gebruik jij zelf dan vooral?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met halffabrikaat bedoelt...(dat is namelijk een industriële term vooral gebruikt voor delen van een eindproduct, zoals staal voor auto's of zo). Bedoel je, zoals Jom's antwoord al doet vermoeden, of we hier op het forum gebruikmaken van niet-zelfgemaate producten?
Zaken als mosterd en olie vind ik acceptabel (zelf olijven persen gaat me te ver
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Niet overdrijven. Mayo uit de pot kan tegewoordig echt wel. Er is toch niks mis met voorgesneden groenten? Met half fabrikaat bedoel ik de basis uit pak of pot en dan zelf afmaken tot een ander product. Zo zijn er vele producten. Dus als voorbeeld even. Bouillon uit een pak de basis dus en verder zelf de ingredienten toevoegen tot het product wat je wilt hebben.Maurits schreef:Hallo Andries,
Zaken als mosterd en olie vind ik acceptabel (zelf olijven persen gaat me te ver). Maar mayo e.d. uit pot dat kan echt niet! En voorgesneden groeten/vlees gebruik ik ook niet, dat zou de lol uit het koken halen.
Ex kok nu werkzaam als demonstrateur op de winkelvloer.
Tuurlijk kan het wel, maar het is een kwestie van smaak. In mayo uit pot zit suiker en daar houd ik niet van in m'n mayo (Calve ingredienten: plantaardige olie 75%, azijn, scharreleigeel 7%, water, suiker, glucosestroop, mosterd (water, mosterdzaad, azijn, zout, aroma, kruiden) zout, gemodificeerd maïszetmeel, aroma (met melk), antioxidant E385, kleurstof E160a). Als je het naast zelfgemaakte mayo proeft merk je pas hoe zoet het is.Niet overdrijven. Mayo uit de pot kan tegewoordig echt wel.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
zal ook wel een kwestie zijn, van "waar gebruik je het voor"
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl