gourmetfest Duitsland

Zijn er leuke evenementen of beurzen op komst? kijk / post ze hier.
Plaats reactie
Runner
Contacteer:

gourmetfest Duitsland

Bericht door Runner »

Gisteren ben ik op een Gourmet feest geweest in Duitsland (Schermbeck). Enkele weken geleden zijn we ook bij een dergelijk feest in Wesel geweest. Dit feest is een geweldig concept en zouden we in Nederland ook moeten doen! Op een plein staan allemaal tenten met daarin de gehele keukenbrigade van een goed restaurant. Er zijn ongeveer 7-10 restaurants aanwezig. Het zijn de wat duurdere, exclusievere restaurants en herbergen die aanwezig zijn. Ieder hotel (tent) zet een voorgerecht een nagerecht en maximaal 3-4 hoofdgerechten op de kaart. Voor een prijs die niet hoger mag zijn dan 8 euro. De proties zijn dan ook niet groot maar dat is juist de bedoeling want nu krijg je de kans verschillende dingen te proeven. De bezoeker loopt langs de tenten en kiest een gerecht dat á la minute wordt klaargemaakt. Je kan in de keuken kijken (in de tent). Meestal nemen we een voorgerecht en 2 hoofdgerechtjes.

Kijk op http://www.schermbeck-geniessen.de/2007/

Er zijn vaker van dit soort evenementen. o.a. in Essen. als ik er weer één weet zal ik hem hier posten. het is echt een aanrader!
sjaak

Bericht door sjaak »

Plaats reactie