Delpeut van Roggebot naar Hoefslag

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Delpeut van Roggebot naar Hoefslag

Bericht door Webmaster »

Andres Delpeut stopt bij restaurant De Roggebot in Ermelo. De chef-kok gaat per 1 februari 2007 aan de slag bij De Hoefslag in Dosch en Duin, waar hij de vertrekkende Marc van Gulick opvolgt. Delpeut meldde zich enkele weken geleden ziek bij De Roggebot, waarna Roggebot-baas Harry van Dalfsen meldde naar een oplossing te zoeken.

Die oplossing is er nu met de overstap van Delpeut van De Roggebot naar De Hoefslag. Delpeut ziet zijn nieuwe baan helemaal zitten.
‘Het is voor mij een geweldige stap om in De Hoefslag patron cuisinier te worden. Van Gulick is in 2006 begonnen dit fameuze restaurant weer de positie te geven die het van oudsher verdient en ik verheug me erop zijn karwei succesvol af te ronden’, aldus Delpeut.

Michelinster
Andres Delpeut was acht jaar mede-eigenaar van het met één Michelinster bekroonde restaurant De Roggebot in Ermelo. Eerst in Kampen en later ondergebracht bij De Heerlickheyd van Ermelo op de Veluwe. Delpeut is op voordracht van Van Gulick naar De Hoefslag gekomen.
Kokforum.nl : de website voor koks
Webmaster
Contacteer:

Roggebot weet niets van vertrek Delpeut

Bericht door Webmaster »

Harry van Dalfsen, eigenaar van sterrestaurant De Roggebot in Ermelo, zegt niets te weten over een vertrek van chef-kok Andrès Delpeut. Van Dalfsen is ronduit verbaasd over de transfer van Delpeut naar De Hoefslag in Bosch en Duin.

‘Mij niet bekend’, reageert Van Dalfsen wanneer hij wordt geconfronteerd met het nieuws over het vertrek van Delpeut. ‘Ik ben verbaasd. Ik wist dat hij ergens mee bezig was, maar dit is niet de juiste afstemming. Dit betekent dat ik nu heel hard moet gaan nadenken’.

Oplossing
Van Dalfsen was al enige tijd in overleg over de toekomst van Delpeut bij De Roggebot. Delpeut meldde zich enkele weken geleden ziek. Van Dalfsen gaf aan te werken aan een oplossing en te zoeken naar een vervanger.

Stroomversnelling
Door het vertrek van Marc van Gulick van De Hoefslag naar Landgoed Lauswolt lijkt alles in een stroomversnelling te komen. Van Dalfsen komt waarschijnlijk op korte termijn naar buiten met een naam van de nieuwe chef-kok voor De Roggebot.
paulbrussel

-

Bericht door paulbrussel »

Is dit kenmerkend voor de betere restaurants in Nederland: die slechte communicatie tussen chef-koks en eigenaren? Eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal pijnlijk en onfatsoenlijk.
Willem-chef

Bericht door Willem-chef »

inderdaad vreemd, als je ergens vertrekt hoort je baas de eerste te zijn die het weet.

wel toevallig, eergisteren probeerde ik een arrangement voor mijn vrouw en mezelf te reserveren bij de Roggebot, en dit kon inderdaad niet vanwege ziekte van de chef. Best apart aangezien ik wilde reserveren voor de 2e week van januari.
sam
Contacteer:

Bericht door sam »

Ik vind dat als je niet weet wat daar gebeurd is dat je ook geen voorbarige conclusies moet trekken!
Webmaster
Contacteer:

De Roggebot beraamt rechtszaak

Bericht door Webmaster »

Harry van Dalfsen, mede-eigenaar van De Roggebot, overweegt een rechtszaak tegen De Heerlickheijd van Ermelo, het congrescentrum waar het met één Michelinster bekroonde restaurant is gevestigd.

‘Ik bereid een rechtszaak voor. Maar inhoudelijk kan ik er niet verder op ingaan. Of het te maken heeft met het vertrek van Delpeut? Zijdeling. Ik hoop zo snel mogelijk inhoudelijk op de zaak in te gaan. Maar voorlopig kan ik niet meer duidelijkheid verschaffen’, aldus Van Dalfsen aan de internetredactie van Misset Horeca.

Oplossing

De Roggebot begeeft zich de laatste weken in woelig water. Topkok Andreas Delpeut meldde zich enkele weken geleden ziek en gaf begin deze maand te kennen over te stappen naar restaurant De Hoefslag in Bosch en Duin. Van Dalfsen maakte toentertijd bekend op zoek te gaan naar een oplossing en hopelijk snel een nieuwe chef-kok te presenteren.

De Heerlickheijd van Ermelo was vooralsnog niet bekend voor commentaar.
Webmaster
Contacteer:

Restaurant De Roggebot verliest sterrenkok Andrès Delpeut

Bericht door Webmaster »

Restaurant De Roggebot in Ermelo wil zo snel mogelijk verder als horecazaak in het topsegment van Nederland. Eigenaar Harry van Dalfsen is in onderhandeling met een kok die de vertrokken man Andrès Delpeut gaat vervangen.

Andrès Delpeut meldde zich korte tijd geleden ziek en keerde niet meer op zijn werk terug. Over het plotselinge vertrek van Andrès Delpeut is Van Dalfsen nog steeds emotioneel. ‘Als Andrès zo in een keer weg is, dan sta je wel te trillen op je benen. Ik werk al jaren met hem samen, ook toen De Roggebot nog in Kampen zat.’

Van Dalfsen wil niet ingaan op de reden van vertrek. ‘Zegt iemand iets over een faillissement? Bullshit. Dat is niet waar. We zijn gewoon open gebleven. Het personeel is me heel trouw geweest de afgelopen dagen en weken.

Vrijdag sluiten we het restaurant. Vanaf 2 januari hoop ik weer open te gaan met een nieuwe kok. Ik heb iemand op het oog, maar de details van het contract moeten nog besproken worden. Iemand op niveau. Mijn focus is: doorgaan op het niveau dat we hadden, gewoon onder de naam De Roggebot’

Met de kerstdagen is restaurant De Roggebot dicht. Van Dalfsen: ‘Je kan het niet maken om met Kerst open te zijn. Dat is slecht naar je klanten toe. Die komen met bepaalde verwachtingen en dan blijkt dat de kok er niet meer is.’

Met het vertrek van Andrès Delpeut verliest de Veluwe een kok van naam. Delpeut verwierf al in 2001 een Michelinster, toen nog in Kampen. In 2004 verhuisde De Roggebot naar Ermelo.

Volgend jaar
De Michelinster is weliswaar verbonden met het etablissement, maar in de praktijk blijkt dat restaurants snel hun ster verliezen als de kok vertrekt. Het afgelopen jaar gebeurde dat nog bij restaurants ‘t Nonnetje en Olivio in Harderwijk.

Woordvoerder Karien van Geldrop van Michelin: ‘De ster blijft van kracht zoals die in de gids vermeld staat. De gids wordt nooit tussentijds geactualiseerd als koks vertrekken bij restaurants. Dus pas volgend jaar zal blijken of De Roggebot zijn ster behoudt. Onze inspecteurs zullen er de komende tijd nauwgelet naar kijken. De beoordeling geschiedt aan de hand van wat de inspecteurs op het bord aantreffen, niet aan de hand van een naam die in de keuken staat.’

Organisatie Alliance Gastronomiqe heeft restaurant De Roggebot na het bekend worden van het vertrek van Delpeut verwijderd uit haar bestand en van de website.

Woordvoerder Roland Rozenbroek van hotel Heerlickheijd van Ermelo, gevestigd in hetzelfde pand als restaurant De Roggebot, zegt het vertrek van Delpeut te betreuren. ‘Maar we zijn blij dat de andere vennoot van De Roggebot doorgaat. ’

Andrès Delpeut gaat vanaf 1 februari aan de slag in restaurant De Hoefslag in Bosch en Duin. Dit restaurant verloor in 2005 zijn Michelinster en hoopt met de komst van Delpeut dat oude tijden herleven.

Bron: http://www.destentor.nl
paulbrussel

-

Bericht door paulbrussel »

"Woordvoerder Karien van Geldrop van Michelin: ‘De ster blijft van kracht zoals die in de gids vermeld staat. De gids wordt nooit tussentijds geactualiseerd als koks vertrekken bij restaurants. Dus pas volgend jaar zal blijken of De Roggebot zijn ster behoudt. Onze inspecteurs zullen er de komende tijd nauwgelet naar kijken. De beoordeling geschiedt aan de hand van wat de inspecteurs op het bord aantreffen, niet aan de hand van een naam die in de keuken staat.’ "

Dat is inderdaad het geval. Toch is het vreemd dat in dit digitale tijdperk het kennlijk niet mogelijk is tussentijds de gids op hun website aan te passen.
Dit is des te kwalijker waar mensen soms toch wél afgaan op die gids. Als ik buitenlanders moet inlichten dat Parkheuvel weliswaar drie sterren heeft maar sinds 1 juni 2006 de chef die die drie sterren bij elkaar kookte is vertrokken, dan vind ik dat dus eigenlijk niet kunnen. Er zijn nu eenmaal ***-toeristen, wat ik me goed kan voorstellen want ik ben dat zelf deels ook, maar als je dan niet op de hoogte bent van de laatste gang van zaken, vind ik dat eigenlijk in het huidige tijdperk onaanvaardbaar.
En het is evident dat Erik van Loo beslist een half jaar 'geprofiteerd' heeft van de *** en bijbehorende prijzen (want die zijn voor een één-sterrenrestaurant werkelijk excessief te noemen).

GaultMillau laat ook wel eens gidsen verschijnen waarbij ze van tevoren nog niet weten welke chef de vorige zal opvolgen. Dan krijgt een dergelijk restaurant geen notering maar een vraagteken. Het moet toch mogelijk zijn dat Michelin op hun website iets dergelijks doet? het is uiteindelijk dan een vorm van (soms dure maar vooral teleurstellende) misleiding.
Webmaster
Contacteer:

Verzoeningsgesprek De Roggebot

Bericht door Webmaster »

Er komt een verzoeningsgesprek tussen het met één Michelinster bekroonde restaurant De Roggebot en conferentiecentrum en hotel De Heerlickheijd van Ermelo. Als dit gesprek niet positief verloopt, dan maakt De Roggebot de gang naar de rechter.

Dat zegt Roggebot-eigenaar Harry van Dalfsen. Van Dalfsen wil met het gesprek de impasse die is ontstaan tussen het restaurant en het conferentiecentrum doorbreken. Het gesprek vindt mogelijk nog deze week plaats. Verloopt het gesprek niet naar wens, dan volgt een kortgeding.

Positief
‘Bepaalde afspraken zijn niet nagekomen. Gezien de feiten die op tafel liggen en het belang van een snelle oplossing, ga is uit van een positieve uitkomst van het gesprek’, aldus Van Dalfsen, die verder niet inhoudelijk in wil gaan op de problematiek, aan de internetredactie van Misset Horeca.

Vertrek chef-kok
Wel is duidelijk dat het vertrek van chef-kok Andres Delpeut meespeelt in de problematiek rond het sterrestaurant en De Heerlickheijd. Delpeut meldde onlangs aan de slag te gaan bij De Hoefslag in Bosch en Duin als opvolger van Marc van Gulick. Enkele weken daarvoor had hij zich ziek gemeld bij De Roggebot.

India
Van Dalfsen heeft meerdere malen kenbaar gemaakt zo snel mogelijk een opvolger te willen aanstellen voor Delpeut. Hij hoopt nog voor dit weekend met een verzoeningsgesprek een doorbraak te forceren. Temeer omdat Van Dalfsen zondag naar India vertrekt, waar hij zijn Premium Spa Club opent in de miljoenenstad Delhi.
Webmaster
Contacteer:

Kortgeding Roggebot op 30 januari

Bericht door Webmaster »

De kans is niet ondenkbaar dat Van den Tweel Horeca Groep, eigenaar van De Heerlickheijd van Ermelo, sterrestaurant De Roggebot overneemt. Dat laat eigenaar Harry van Dalfsen van De Roggebot weten. Voorlopig staat er nog wel een kortgeding gepland.

Het kortgeding dient op 30 januari. Dan wil Van Dalfsen De Heerlickheijd van Ermelo voor de rechter in Zutphen zien, zo laat hij maandagmorgen weten aan de redactie van Misset Horeca. Inhoudelijk wil Van Dalfsen niet ingaan op het conflict tussen De Roggebot en De Heerlickheijd van Ermelo.

Overgenomen
‘In de regionale krant De Stentor staat dat Van den Tweel Groep restaurant De Roggebot heeft overgenomen. Dat verrast mij’, zo laat Van Dalfsen ontvallen. Van Dalfsen moet donderdag aanstaande de aanklacht voor het kortgeding op 30 januari inleveren. De kans bestaat dat er voor die tijd een oplossing komt en dat De Roggebot overgaat naar Van den Tweel Horeca Groep.

Directeur Roland Rozenbroek van Van den Tweel Horeca Groep was niet bereikbaar voor commentaar. Zijn plaatsvervanger Michiel Bastiaan laat weten inhoudelijk niet op de zaak in te willen gaan. Wel meldt hij dat het artikel in De Stentor voorbarig is en dat sprake is van een ‘verschrijving’. Over een kortgeding is Bastiaan niets bekend.
glenn

smerige spelletjes ?

Bericht door glenn »

De manieren hoe dingen bij de roggebot gaan en hoe het naar buiten wordt gebracht zijn 2 verschillende dingen ik heb bij de roggebot gewerkt de afgelopen weken en ik kan alleen maar spreken met alle respect voor mijn oude collegas en mijn oude chef a delpeut. Tot grote tegenstelling van de eigenaar H van Dalfsen ik hoop ten zeerste dat hij het niet voor elkaar krijgt om zijn zaak weer op te starten daar heb ik mijn redenen voor.

Ik kan jullie verzekeren dat iedereen tot het eind er voor is gegaan en de manier hoe dhr van dalfsen alles op andere afschuift en verzuimt om voor zijn eigen daden in te staan is gewoon ziellig
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

nieuws komt vaak vanaf 1 kant...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster »

een verhaal heeft altijd 2 kanten. lijkt mij.
Plaats reactie