Partijen of A la Carte
Partijen of A la Carte
Wat heb je het liefst?
en waarom.
en waarom.
Laatst gewijzigd door Leo op 26 aug 2006, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
A la carte, maar dat ligt puur aan de keuken. Als je op a la carte bent ingesteld en ingespeeld moet je niet grote partijen willen draaien.
Voor mij is a la carte net wat meer geven dan een grote partij.
Natuurlijk kun je voor partijen ook mooie dingen maken, maar je bent verbonden aan een aantal beperkingen.
Voor mij is a la carte net wat meer geven dan een grote partij.
Natuurlijk kun je voor partijen ook mooie dingen maken, maar je bent verbonden aan een aantal beperkingen.
-
ik zie 3 koks op de foto
plus 1 die foto maakt..
je kan toch super in een treintje die borden afmaken?
1 doet dit...1 doet dat...etc...
laat de afwasser ook ff meehelpen..
plus 1 die foto maakt..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
okay..had er 1 over het hoofdgezien..Willem-chef schreef:ik snap het probleem niet, ziet het eruit alsof het niet goed gaat?Leo schreef:ik zie 3 koks op de foto
plus 1 die foto maakt..
er staan trouwens 4 koks op de foto
ik zeg niet dat het fout gaat...
alleen als je zoveel gerechten moet maken, met 5 koks..
dan heb ik liever een "trein"
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
Ik vind treintjes alleen makkelijk bij warme gerechten. Wij deden dat dan ook altijd vanaf 60 man ofzo.
Bij koude gerechten kan er niet zo veel mis gaan meestal. Als je borden rustig uitzet, en gecontroleerd in je eigen tempo je producten kan dresseren vind ik dat makkelijker dan dat je vaart moet maken in een treintje.
Uitzetten is natuurlijk maar tot een bepaald aantal haalbaar. Maar als ik kijk naar de grote cathering bedrijven in bijvoorbeeld hotels en beurzen. Die werken zeer vaak met het uitzetten van voorgerechten. De kelners kunnen dan snel inlopen. Warme gerechten gaat moeilijk. Omdat je producten afkoelen, en uiteraad ook je borden.
Bij koude gerechten kan er niet zo veel mis gaan meestal. Als je borden rustig uitzet, en gecontroleerd in je eigen tempo je producten kan dresseren vind ik dat makkelijker dan dat je vaart moet maken in een treintje.
Uitzetten is natuurlijk maar tot een bepaald aantal haalbaar. Maar als ik kijk naar de grote cathering bedrijven in bijvoorbeeld hotels en beurzen. Die werken zeer vaak met het uitzetten van voorgerechten. De kelners kunnen dan snel inlopen. Warme gerechten gaat moeilijk. Omdat je producten afkoelen, en uiteraad ook je borden.
-
ik werk ook in een restaurant, sta dan voornamelijk in de snackbar en de afwas, maar als er groepen zijn soms wel 200 man. dan doet ook de een een bolletje aardbeien ijs de ander vanille ijs nog 1 een toefje slagroom, enzovoort. lijkt mij idd ook veel handiger, maarja ik zie het wel als ik later zelf kok ben
Groeten jurre

Groeten jurre
Laatst gewijzigd door Chef jurre op 17 nov 2006, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ijs is wat anders dan sla.
Ijs smelt
iets lastiger dan sla.
Ijs smelt

www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
-
- Contacteer:
Een partij op zijn tijd vind ik niet erg, maar is natuurlijk alleen maar doorgeven en effe doorwerken bij de piece.
A la carte houd de gemoederen in de keuken scherper en geeft een voldaner gevoel aan het eind van de avond..... van YES, we hebben het weer geflikt.
A la carte houd de gemoederen in de keuken scherper en geeft een voldaner gevoel aan het eind van de avond..... van YES, we hebben het weer geflikt.
De kelner is nooit zo snel, of mijn koksmes achterhaald hem wel.
A la carte is wel het leukste maar bij ons in het hotel hebben we veel buffetten en laatst bij een 12,5 jaar werken bij feest mocht ik 2 uur achter zon buffet staan, gasten vertellen wat wat was samen met nog een stagaire, was echt vet
en in de keuken stonde nze gestrest bij te vullen en a la carte door te geven, heerlijk
Was mijn 1 na laaste stage dag dus da verdiende ik wel

Was mijn 1 na laaste stage dag dus da verdiende ik wel

Veni, vedi, ik werd chef
Bij mijn stage adress doen wij met 7 koks 200 man 4 gangen, da heet diner show, we hebben zowieso al een enorme keuken en dan zetten we er nog een paar tafels bij en stellen bij de voor en nagerechten alle 200 borden uit, dan gaan we in een treintje werken de ene legt dit erop de andere erachteraan en het volgende en zo tot we alles erop hebben liggen, soepen is niet moeilijk gewoon in maatbekers van 2 liter soep doen en dan in de kopjes gieten die al klaar staan, hoofdgerechten doen we 4 man in een treintje, `1 die alles voro ze blijft bijvullen, 1 aardappel schaaltjes en een groenteschaaltjes, op het bord ligt dan een groentengarnituur, aardappelgarnituur stukje vlees/vis en saus, en dan torentjes met 3 schaaltjes, 1 aardappelen 1 groenten warm en een salade bakje die staan van te voren al klaar
Veni, vedi, ik werd chef