Wild

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Wild moet naar wild smaken?

Geef mij maar echt wild, het hele jaar door, volgens de jacht kalender
12
86%
Ik vind wild lekker, maar alleen in de winter
2
14%
Ik vind wild te sterk van smaak, dus ik het eet het niet
0
Geen stemmen
Echt hollands wild is te duur, geef mij maar vlees van buiten de EU.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 14

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Wild

Bericht door Leo »

Wat vinden jullie van wild?

Denk je je wild de het hele jaar door op de kaart kan hebben, volgens de jacht kalender? En de smaak ?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Pieter

Bericht door Pieter »

Nee wild is voor mij gewoon een mooi seizoensproduct waar ik het hele jaar naar kan uitkijken, Ik heb het dan over het typische winter wild als haas, ree, hert etc....
Nu heb je een grote vraag naar exotisch wild , bijvoorbeeld spingbok. Vind ik ook een super produkt. Hier kan ik wel het hele jaar gebruik van maken.
Het mooie van wild vind ik juist de eigen identiteit die elk dier heeft. Allemaal zeer uitgesproken smaken. Je vind het heerlijk of je vind het niks.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

Jong of oud wild..?
Daarmee bedoel ik of het wild adelijk moet zijn, of juist niet.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Pieter

Bericht door Pieter »

Voor mij persoonlijk mag het over het algemeen adelijk zijn. Alleen bij haas vind ik dit best heftig, daar liever een pas geschoten dier. ( 5 a 7 dagen oud )
Helaas verkoop ik de reerug niet zo gek vaak op de zaak dus heb vandaag maar weer lekker zelf reerug gegeten, morgen komt er weer verse binnen :)
Plaats reactie