Hier meestal vol, 2 patronen, liter kidde, en dan zo'n spuitmondje er op wat eigenlijk alleen een staafje is.
Zelf doe ik er eigenlijk niet zo veel mee, maar vind het wel leuk.
Hanos patronen geven vaak te weinig lucht en laten je recept mislukken.(Vooral bij het recept dat ik gaf in andere topic)
Met ISI kiddes heb ik geen probleem.
Wel een spuitmond op de kidde laten anders loopt het gas weg.
1Liter kidde is favo met 1 patroon als je recept klopt.
Je kan er ook balonnen mee opblazen
heb het topic weer open gezet.
Ben met terry eens, dat het wel ontopic moet blijven.
Ik ben wel van mening, dat de andere mogelijkheden van het kidde gebruik best naar voren mag komen.
Ben ook zeer benieuwd naar de ballon van mozzarella, niet dat ik het wil gaan proberen, maar, toch. het idee lijkt me wel leuk.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth www.koksforum.nl
mozzarella smelten in magnetron of in heet water.
even doorkneden en op de spuitmond van de kidde zetten.
vullen met lucht of een schuim( b.v. tomaat ) opblazen en dichtknijpen.
is echt simpel maar heeft me een paar uur zoeken gekost.
zoek maar naar mozzarella balloon.
In het boek van alinea staat ook een balon van mozzarella,
Ik denk dat het er aan licht wat je precies wil doen met een kidde, ik heb met isi nog geen problemen en gebruik het liefst de halve liter versie, bij isi moet er een spuit mond op.
Hoi,
Ik wil een kidde aanschaffen, voor espuma's maar ook wil ik natuurlijk die ballonnen van mozzarella proberen!!
Maar ik hoor alleen het merk ISI vallen.
Leo zegt dat het bagger spul is.
Welke kan ik dan beter aanschaffen en welk merk patronen??
'Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once he grows up'-Pablo Picasso - 1973
Ik heb een ISI en die werkt prima, maar ik weet natuurlijk niet hoe sterk die is onder restaurantgebruik....Die patronen kan je van elk merk kopen, N2O is N2O. ISI-patronen zijn duur...