nieuwe apparatuur.
-
ralph geerts
nieuwe apparatuur.
wat gebruiken jullie aan apparatuur.
wij werken natuurlijk met kidde's, wie niet ! en hebben nu een roner en een gastrovac erbij plus nog zon GreenStar Juicer met conische draaiwerk tegen oxidatie en smaakverlies.
mooi mooi
wij werken natuurlijk met kidde's, wie niet ! en hebben nu een roner en een gastrovac erbij plus nog zon GreenStar Juicer met conische draaiwerk tegen oxidatie en smaakverlies.
mooi mooi
roner check
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Gastrovac
Een soort van snelkookpan gekruisd met een vacuum machine.
Hierma kun je impregneren en garen.
Niemand weet wat je er echt mee kan doen en mijn advies, niet kopen!
Er is nog steeds niet echt iets gevonden waardoor je de 5000 Euries eruit kunt halen.
WIljan
Een soort van snelkookpan gekruisd met een vacuum machine.
Hierma kun je impregneren en garen.
Niemand weet wat je er echt mee kan doen en mijn advies, niet kopen!
Er is nog steeds niet echt iets gevonden waardoor je de 5000 Euries eruit kunt halen.
WIljan
Je bent een rund als je met Carpaccio stunt
-
ralph geerts
bij ons zijn we er ook net mee bezig.Wiljan schreef:Gastrovac
Een soort van snelkookpan gekruisd met een vacuum machine.
Hierma kun je impregneren en garen.
Niemand weet wat je er echt mee kan doen en mijn advies, niet kopen!
Er is nog steeds niet echt iets gevonden waardoor je de 5000 Euries eruit kunt halen.
WIljan
wist niet dat dat kreng 5 mille koste das wel een hoop geld.
-
ralph geerts
-
ralph geerts
-
ralph geerts
veel chefs werkten al met pannen op 60-70 graden alleen de roner is een stuk makkelijker en precieser... maar in een kleine bain marie 1/1 gastro gaat het ook wel oke hoorLWK schreef:Pacojet bestaat al lang. Zo'n Roner zal ook al vast wel lang bestaan. Misschien een andere producent?
Misschien niet op 0,1 graad nauwkeurig.
ja..idd dat is wel de oude techniek zegmaar.
Laten jullie de roner ook eerst afkoelen voordat je hem uitzet?
deden wij niet, maar dat kan je beter wel eerst doen.
Laten jullie de roner ook eerst afkoelen voordat je hem uitzet?
deden wij niet, maar dat kan je beter wel eerst doen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts
ja..had ik ook naar zitten kijken.
Zal ook wel haccp verantwoording opzitten
Zit of de Rationals geloof ik ok..
Kan je met je pc uit je kantoor de oven bedienen....
handig!!!!!

Zal ook wel haccp verantwoording opzitten
Zit of de Rationals geloof ik ok..
Kan je met je pc uit je kantoor de oven bedienen....
handig!!!!!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts
we hebben wel 'n busje anti kalk staan..
maar ons water is redelijk schoon, we hebben zo'n ontkalkings ding dus dat werkt wel.
maar ons water is redelijk schoon, we hebben zo'n ontkalkings ding dus dat werkt wel.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts
-
ralph geerts
als je dat zou willen kan je beter vacuum koken met ganzevet of olie
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts
Gastrovac zorgt er voor dat alle cellen open gaan staan zodat er vloeistof in kan.
Ik weet niet of het lekker is met ganzenvet , een bereiding er mee vindt ik wel lekker maar een stuk vlees dat volgezogen is met vet weet ik niet.
Werk jij met de gastrovac??
Ik weet niet of het lekker is met ganzenvet , een bereiding er mee vindt ik wel lekker maar een stuk vlees dat volgezogen is met vet weet ik niet.
Werk jij met de gastrovac??
Je bent een rund als je met Carpaccio stunt
-
ralph geerts
Wiljan schreef:Gastrovac zorgt er voor dat alle cellen open gaan staan zodat er vloeistof in kan.
Ik weet niet of het lekker is met ganzenvet , een bereiding er mee vindt ik wel lekker maar een stuk vlees dat volgezogen is met vet weet ik niet.
Werk jij met de gastrovac??
werk jij met de techniek confijten ?
en nee ik mag er niet aankomen
-
ralph geerts
nadeel van een vacum machine is dat het maar even vacum is 
gastrovac wordt als omgekeerde snelkookpan bedoeld.
princiepe snel kook pan door hogetemp trek hij vacum ( gaan de moluculen open staan en gaart het sneller )
gastrovac kun je dus op lage temperatuur koken met de voordelen dat de moleculen openstaan en je producten kan garen zonder ze door een te hoge temperatuur beschadigen.
er zijn legio mogelijkheden met dat apparaat..lijkt mij !
gastrovac wordt als omgekeerde snelkookpan bedoeld.
princiepe snel kook pan door hogetemp trek hij vacum ( gaan de moluculen open staan en gaart het sneller )
gastrovac kun je dus op lage temperatuur koken met de voordelen dat de moleculen openstaan en je producten kan garen zonder ze door een te hoge temperatuur beschadigen.
er zijn legio mogelijkheden met dat apparaat..lijkt mij !
-
ralph geerts
mogelijke technieken frituren op lagere temperatuur dus ook in gearomatiseerde olie en met producten die slecht tegen hoge temperatuur kunnen. sneller pocheren van producten waardoor structuur beter behouden blijft. impregneren, bereiden van bross niet alleen van chocolade maar ook van andere producten met cacaoboter.
maar 1 ding klopt wel 5 mille is veel te veel voor dat ding
maar 1 ding klopt wel 5 mille is veel te veel voor dat ding
5000 euro voor een luxe snelkookpan anex vacuum bereiding,hoe ga je dat doorberekenen aan je gasten,een roner staat 24 uur per dag aan heb je twee van nodig kost je 2800. gastrovac zal je soms gebruiken!!!!!koken hoeft niet altijd spectaculair te zijn laten we de oude technieken ook niet vergeten mensen willen tenslotte eten voor een goede prijs kwaliteit.
-
ralph geerts
ben ik niet mee eens uiteten moet wel spectakel zijn. Als mensen een bord voor hun krijgen moeten ze een WOUWwillem schreef:5000 euro voor een luxe snelkookpan anex vacuum bereiding,hoe ga je dat doorberekenen aan je gasten,een roner staat 24 uur per dag aan heb je twee van nodig kost je 2800. gastrovac zal je soms gebruiken!!!!!koken hoeft niet altijd spectaculair te zijn laten we de oude technieken ook niet vergeten mensen willen tenslotte eten voor een goede prijs kwaliteit.
Hey Willem, ik wil het ook wel weten...hoor!
gebruiken jullie dan wel dezelfde temperaturen voor verschillende stukken vis?
gebruiken jullie dan wel dezelfde temperaturen voor verschillende stukken vis?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
precies.daarom vroeg ik me af, of elk stuk vis of vlees de zelfde temp nodig heeft.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts
en het verschil in de verschillende stukken vlees?
sucade vs tournedos?
sucade vs tournedos?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts
-
ralph geerts

