workshop

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
joost
Contacteer:

workshop

Bericht door joost »

Ben 2 wk geleden naar ispc utrecht geweest bij een "workshop" mycryo van callebaut. Was meer een kookdemo, maar wel interessant. We kregen naast een tas vol produkten en recepturen ook een kudde folders van kant en klaar meuk van de sponsor. Nou ja, wat te lezen zal ik maar zeggen.
Uiteraard in de saissonier al gelezen over dit produkt, maar nog niet mee gewerkt. Met het bakken met mycryo werd zalm gebakken in een gloednieuwe tefalpan. Beetje slecht voorbeeld. Zalm is zo vet dat hij sowieso niet aanbakt. Bavarois volgens de receptuur smaakt prima, maar dat doet vruchtenbavarois met eidooier al snel. Toch al met al wel leerzaam en leuk.
Tableren gaat idd makkelijker. Maar bakken in dit spul vind ik minder brilliant.
Wat vinden jullie van mycryo?
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

nog niet mee gewerkt...

wat zijn nou echt de voordelen?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Martijn M
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik heb er nog geen voordeel van gezien. Heb het geprobeerd met bakken.
Je rolt je produckt door de mycryo (bijv. coquilles of aardbeien) en kan ze dan zonder boter bakken in de pan. Alleen als het zo warm is als nu dan gaat alles aan elkaar plakken en heb je 1 brok mycryo.
Er vallen geen appels onder de perenboom
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

een voordeel vind ik dat het strooibaar is, hoef je niet meer te hakken.

voordeel/nadeel van bakken is dat het smaakloos is.
Plaats reactie