Het lijkt wel een beetje macho cultuur in de kokswereld, wie de meese uren draait is de koning van het werk.
Ik deed het zelf ook hoor elke dag van 09:00 - Na 00:00 dag in dag uit tot mn 30ste.
Ik kreeg te horen dat een goede vriend van mij (32 jaar oud en ook kok) een nieuwe heup moest hebben omdat die versleten was 

.
Dat geeft toch redenen om na te denken.
Eigenlijk is het gewoon gekkenwerk wat wij doen.
Het is je eigen keuze en passie natuurlijk maar als ik heel eerlijk ben stop ik deze passie liever in een eigen zaak.
Voor 38 uur betaald krijgen , nou ja betaald ik noem het de maandelijkse beledeging en 80 uur werken per week!?
Wat ik helemaal haat is de horeca advertenties: Gezocht flexibele kok!!!! .
Dikke k*t helemaal niet felxibel  je kunt gewoon alles geven totdat je kapot bent en daarna kun je oprotten.
Altijd kun jij flexibel zijn maar als je 1 keer per jaar iets bijzonders hebt waardoor je een dag niet kan werken... Nee Kan NIet!.
Het is altijd flexibel van 1 kant.
Ondanks alles vindt ik dit een geweldig vak hoor maar die bureau lullo's maken belachelijke regels waardoor het niet meer uitvoerbaar is voor ons.
Heerlijk even luchten dit, ik kan wel uren kaffen over al die k*t regels en hoe wij dag in dag uit daarmee hebben te maken en tussen de regels door surfen en balanceren om toch elke dag weer recht te breien.