he leo volgens mij is lomo gewoon varken in het spaans
maar we hebben nu van vanilla ven chorizo's gemaakt van die iberico zwijnen en das best ok
iets zacht dan een "gewone" chorizo en het gaat snel zweten als het te lang uit de koeling ligt.
De duurste ham is bijna onverkoopbaar als je dat inclusief alle garnituur, keukenfactor, btw etc.. op de kaart zet. Dat maakt het voor veel eenvoudige restaurants best moeilijk hiermee te werken.
hadden laatst in de kroeg op de hoek ook patanegra ham als borrel garnituurtje mooiste was dat ze bij gebrek aan een goed mes gewoon met zo'n gekarteld steakmes de plakjes aan het snijden waren.
en voor de duidelijkheid dit is echt een standaard kroeg met 1 billart 2 dartbords de plaatselijke alcoholisten en het voetbalteam.
Ik haal de lende bij de ISPC. Als je van te voren belt heeft ie ze vers.
Super mals en zacht vlees met een enorm gemarmerde structuur.
Is ook veel 'roder'vlees.
Aanbakken en zachtjes doorgaren. geef er garnituur bij van gecarameliseerde uien en saus van ámontillado' sherry.
Binnenkort de nieuwe kaart. Nog ff verzinnen wat ik met de lende ga bereiden. Wil iets met combinatie's van kruiden doen. De saus blijft sherry, mooie Spaanse combi (m.i. dan natuurlijk).