naast spetters op het bord
olijfolie
tja..gewoon lekker op je brood....
met zout...
met zout...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
zou het vet niet het zelfde zijn als olijfolie?
dus..gewoon boter vervangen door olie????
sesam? aardnoot..etc..
dus..gewoon boter vervangen door olie????
sesam? aardnoot..etc..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
olijfolie zorgt voor een veel veerkrachtiger, elastisch deeg. Boter heeft weer andere eigenschappen. Voor zover ik weet is het wel mogelijk maar krijg je toch verschil in deeg. Pizza deeg achtig iets. Focaccia dus eigenlijk zoals al genoemd werd.
Maar hebben we die hele trend met olijfolie nu niet al lang gehad ? Maar goed misschien ben ik gewoon te klassiek opgevoed met mijn roomboter
Maar hebben we die hele trend met olijfolie nu niet al lang gehad ? Maar goed misschien ben ik gewoon te klassiek opgevoed met mijn roomboter
roomboter is 80% vet...dus 20 % iets anders........
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Met olijfolie maak je trouwens ook wel lekkere tapenade. Dat vind ik dan weer wel erg lekker
Beetje truffel, zongedroogd tomaatje, olijfjes, fleur de sel, olijfolie, truffelolie.
Crostinies ook lekker met olijfolie. Beetje kruiden en knoflook zeer fijn hakken, olie dr op, rooster, crostinies in de olie dopen en uitlekken op rooster, en ook zo afbakken, na het bakken wat fleur de sel. Heerlijk.
Crostinies ook lekker met olijfolie. Beetje kruiden en knoflook zeer fijn hakken, olie dr op, rooster, crostinies in de olie dopen en uitlekken op rooster, en ook zo afbakken, na het bakken wat fleur de sel. Heerlijk.
laat die stink truffelolie nou eens weg man.
De tapenade heeft dat toch niet nodig...?
De tapenade heeft dat toch niet nodig...?
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Nou sorry hoor wist niet dat je boos werd 
In mijn tapenade heb ik altijd iets van tomaat zitten, en ik vind de combinatie van truffel en tomaat erg goed. Daarnaast vind ik de truffelolie in samenwerking met de olijf en de tomaat een mooie ronde volle smaak. Olijven sec hebben voor mij een wat hoekige te sterke smaak.
Maar goed dat is iets persoonlijks. Vind tapenade ook altijd lekker als ie mooi fijn is, dat vinden de meeste ook niks.
En tsja over de truffel. Collega van me heeft een broer die handelt in paddenstoelen en truffels. Dus ik ben eigenlijk altijd voorzien van een kleine voorraad. Ik heb de luxe om het overal in te mogen gooien.
In mijn tapenade heb ik altijd iets van tomaat zitten, en ik vind de combinatie van truffel en tomaat erg goed. Daarnaast vind ik de truffelolie in samenwerking met de olijf en de tomaat een mooie ronde volle smaak. Olijven sec hebben voor mij een wat hoekige te sterke smaak.
Maar goed dat is iets persoonlijks. Vind tapenade ook altijd lekker als ie mooi fijn is, dat vinden de meeste ook niks.
En tsja over de truffel. Collega van me heeft een broer die handelt in paddenstoelen en truffels. Dus ik ben eigenlijk altijd voorzien van een kleine voorraad. Ik heb de luxe om het overal in te mogen gooien.
"vroeger" deed ik wel eens noten olie in de chocolade ...
maar..witte cholade met zwarte olijf kan ook best lekker zijn..
dus..misschien olijf olie ook wel..
maar..witte cholade met zwarte olijf kan ook best lekker zijn..
dus..misschien olijf olie ook wel..
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl