Siliconen culinair

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
SwedishChef

Siliconen culinair

Bericht door SwedishChef » 09 sep 2010, 10:30

Hallo Kookfanaten!

Een tijd geleden heb ik een filmpje van de Librije gezien hoe men een appeltaart maakt louter uit onderdelen (het bord werd geserveerd met een gekookt stukje appel een vanille stokje etc).
Hiervoor werden van producten zoals vanille stokjes vormpjes gemaakt in siliconen. Daarna kon je die siliconen gebruiken als vorm om bijvoorbeeld chocolade in te gieten. Op die manier krijg je een levensecht uitziend vanille stokje dat je kan eten.

Uiteraard heb ik zelf veel leukere ideeën om te maken! :D .
Na lang zoeken kwam ik op een site siliconenculinair.com een site in Nederland waar ze dus het product "Siliconen culinair" verkopen. De naam zegt t al... 8)
Op die site staan ook wel wat voorbeelden, maar wel duidelijk niet van echte koks ;-)

Ik ga dit product sowieso bestellen en was benieuwd of iemand hier ervaring mee had en wat men dan gemaakt had.
Dus laat maar horen aub! :)

Asjuus!

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Siliconen culinair

Bericht door Leo » 09 sep 2010, 12:46

zo dan......heftig.
te veel geknutsel voor mij..maar wel goeie tip die site..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

yrtsap

Bericht door yrtsap » 09 sep 2010, 12:53

Leuk maar aardig aan de prijs, volgens mij kan je dit ook zo halen bij Hazelaar of Polysevice. Dat zijn grotere hoeveel heden, maar toch. Wel zoeken naar de voedingdvariant. Dat neemt niet weg dat malletjes maken leuk is. Site is voor de rest leuk opgezet.
Nu lijkt het allemaal makkelijk, alleen het voorbeeld van dat drakenpoppetje is niet zo makkelijk te maken.

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 09 sep 2010, 13:41

Kun je nu dus ook een mooi erotisch dessert maken :lol: !
Practice what you preach

Maurits

Bericht door Maurits » 10 sep 2010, 07:06

JeroenTrimbos schreef:Kun je nu dus ook een mooi erotisch dessert maken :lol: !
Ja, "een vriend" van me vertelde me inderdaad dat er van die mooie pakketten bestaan om een afgietsel van je eigen lala te maken :D . Fijn voor je vriendin als je vaak weg bent.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

yrtsap

Bericht door yrtsap » 10 sep 2010, 10:50

Maurits schreef:
JeroenTrimbos schreef:Kun je nu dus ook een mooi erotisch dessert maken :lol: !
Ja, "een vriend" van me vertelde me inderdaad dat er van die mooie pakketten bestaan om een afgietsel van je eigen lala te maken :D . Fijn voor je vriendin als je vaak weg bent.
dan red jij dat wel met 1 flesje. :mrgreen:

JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos » 10 sep 2010, 16:16

Of alleen bestellen voor 2 personen :wink: ?
Practice what you preach

SwedishChef

Bericht door SwedishChef » 16 sep 2010, 10:52

yrtsap schreef:Leuk maar aardig aan de prijs, volgens mij kan je dit ook zo halen bij Hazelaar of Polysevice. Dat zijn grotere hoeveel heden, maar toch. Wel zoeken naar de voedingdvariant. Dat neemt niet weg dat malletjes maken leuk is. Site is voor de rest leuk opgezet.
Nu lijkt het allemaal makkelijk, alleen het voorbeeld van dat drakenpoppetje is niet zo makkelijk te maken.
Hey Yrtsap,

Heb het product uiteindelijk gewoon besteld.
Er kwam namelijk niemand in de buurt van die prijs. Alles was veel duurder of niet goed om voedsel in te stoppen.

Hoe dan ook het is echt simpel. Je kan het op het oog mixen en dan gewoon in een bakkie gooien waar je de vorm in hebt die je wil namaken.
Op de beschrijving stond 2 uur laten hard worden maar na 1 uur kon ik het al gebruiken. Nog even in de oven gestopt zoals ze aanraden want ik neem geen risico's en dan heb je een mal.

Ik heb lang geleden ook wel eens die niet veilige variant gekocht om tinnen soldaatjes af te gieten en dat ging door de 10:1 verhouding en de veel langere hardwordttijd (of hoe noem je dat) toch veel lastiger..

Dat poppetje ziet er al wat moeilijker uit maar met een beetje oefening moet het toch lukken (al ben ik daar nu even niet in geinteresseerd ;-) )

Wat dat cloneboy betreft (tsja hoe weet ik die naam??? :mrgreen: :mrgreen: )... oeps dat kan je ook gewoon zelf doen hoor. Ze verkopen daar ook de spullen van..maar ja...... wie is daar nu in geinteresseerd! :lol:

Tsja... heb in ieder geval al wat ideeën hoe ik mijn gerechten leuk kan presenteren, maar mijn oorspronkelijke vraag blijft.... wie heeft een super idee voor me?

grtz!

Siliconenculinair

Bericht door Siliconenculinair » 19 mei 2017, 11:02

Beste allemaal,

Als bedrijf leveren wij al jaren aan bekende restaurants de Siliconen Culinair en de Plastique Culinair. Gewoon in Nederland te bestellen en met een goede uitleg. Het is helemaal niet moeilijk om zelf een mal te maken om mooie gerechten mee te creëren. Kijk maar eens op https://www.youtube.com/watch?v=qCEQkUD_0yw Of op http://www.siliconesandmore.com/nl/culi ... ecoraties/

Groet,

Siliconenculinair

Plaats reactie