combisteamer voor thuisgebruik ?

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
guin

combisteamer voor thuisgebruik ?

Bericht door guin » 01 dec 2008, 22:50

Ik ben momenteel een huis aan het bouwen , uiteraard komt daar dan ook een keuken in.
Ik ben een fervent hobbykok (ik heb een koksopleiding gevolgd via avondonderwijs ), ik zou mijn keuken dan ook willen voorzien van de nodige profesionele toestellen.

- De meeste keukenboeren stellen mij een stoomoven van Miele voor , plus een warmeluchtoven eventueel gecombineerd met een microgolgoven.Als ik de som maak van deze verschillende toestellen kom ik al aardig in de buurt van de kostprijs van een kleine combisteamer.Vorige week zag ik op de horecabeurs in Gent een ministeamer van Convotherm -mini OES 6.06 -.Ik meen dat de capaciteit en de mogelijkheden van dit toestel
de drie aparte toestellen overstijgt.Mijn vraag is dus : kan ik deze aankoop overwegen of vinden jullie een mini-combisteamer "overkill" voor huishoudelijk gebruik ?

-Als gasfornuis had ik mijn oog laten vallen op Solymac , 2 branders + plaat. Dit omdat de gasbranders zware vermogens hebben (2*4.5Kw +12Kw onder de plaat).Ik vind een Lacanche wel mooier van uitzicht; maar een wokbrander van 5 Kw lijk me wat magertjes, of vergis ik mij daarin ?

Wat gebruiken jullie als prof thuis ?
Of wordt er enkel op het werk gekookt?

Groetjes

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: combisteamer voor thuisgebruik ?

Bericht door Leo » 01 dec 2008, 23:02

ik zou geen combisteamer nemen voor thuis. Of je moet goed in de ruimte en geld zitten.
Maar dan nog.
Thuis heb dat niet nodig.

Koop dan een Roner! met een mooi vacuum apparaat!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

guin

Bericht door guin » 01 dec 2008, 23:16

De steamer kost me 3750 euro +btw

elamphen
Contacteer:

Bericht door elamphen » 02 dec 2008, 00:26

Nou woon ik niet in een koopwoning dus ik doe het mooi met de ruimte die ik heb betreffende 4 pitten en een oven eronder. En als ik dan wel een eigenhuis zou hebben zou ik ook geen steamer aanschaffen.
Een rooner thuis en een klein vacuuuuuuum apparaatje lijkt me dan wel weer leuk maar ja wanneer gebruik je nou zoiets he...
Ik vindt zelf dat ik met mn kitchen aid en grilpan en benodigde messen enzo een aardig eind kom om ook thuis leuk te koken :)
het wordt vanzelf 12 uur

Maurits

Bericht door Maurits » 02 dec 2008, 08:54

Ik heb ook wel eens over een profi-combisteamer thuis gedacht. Bedenk je wel dat je daarvoor een wateraansluiting en een aparte groep nodig hebt. Wat voor mij de doorslag gaf om het niet te doen (behalve de kosten :) ), was dat zo'n combisteamer niet mooi staat in een (open) keuken en ik vind dat ze nogal wat kabaal maken voor een oven thuis.

En verder weet ik niet hoe energiebewust je bent, maaruh professionele apparatuur kost nogal wat energie....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Pinxo

Bericht door Pinxo » 02 dec 2008, 10:36

Je hebt tegenwoordig aardige steamertjes voor huisgebruik, incl. kerntemperatuurmeter (dacht dat zanussi er zo één heeft)

Anders kun je de nieuwste lijn van Unox eens bekijken. Die hebben ook een kleinformaat steamer (1/3 GN) 230 Volt maar wel helemaal programmeerbaar en met kerntemp voeler, prijs zo rond de 2400,-

Je hebt altijd wel een aparte stroomgroep (3,2 Kw) een waterleiding en een afvoer en best ook een afzuiger er boven nodig.

Misschien dan toch een Ronner, pacojet en andere leuke speeltjes aanschaffen? Maarja een beetje kok redt zich ook met een camping stelletje toch :wink:

Maurits

Bericht door Maurits » 02 dec 2008, 10:51

[quote="Pinxo"
Je hebt altijd wel een aparte stroomgroep (3,2 Kw) een waterleiding en een afvoer en best ook een afzuiger er boven nodig.
quote]

Stroomgroep wel, maar geen waterleiding/afvoer. Thuis combisteamers (zoals van gaggenau, siemens) werken met waterreservoirs.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

okki_ami
Contacteer:

Bericht door okki_ami » 18 dec 2008, 01:31

beste guin,

Als je het geld er voor over hebt zou zo'n combisteamer van convotherm ideaal zijn als je veel kookt thuis.
Ik heb een restaurant in frankrijk en heb sinds 2 weken de grote broer van de Convotherm OES 6.06.
het is een fantastisch apparaat !!!
maarja ik verdien dat apparaat in een jaartje terug ben benieuwd wat je gaat kiezen.
als je vragen hebt over de oven wil ik ze graag voor je beantwoorden.
deze bedoel je

Convotherm OES 6.06 (NIEUW)
Afbeelding

Convotherm Combi-Steamer type OES 6.06 (tafelmodel)

(NIEUW in ons programma)

Met advanced closed system en Crisp & Tasty functie.
Auto-reverse systeem (ventilator).
Tray timer; ieder niveau de juiste tijd.
Kerntemperatuurvoeler.
Press & Go.
Digitale tekst-temperatuur-tijdaanduiding.
250 keuzeprogramma’s met elk 20 stappen.
Temperatuurbereik: 30-250 ºC.
Capaciteit: 6 x GN 2/3.
Geleiderafstand: 50 mm.
Aansluitwaarde: 400VAC, 5,7 KW of 230VAC, 3,0 KW.
Materiaal: Chroomnickelstaal (volledig).
Afmetingen: B=515 D=600 H=627 mm
EEN LEGE MAAG, EEN LEGE HERSENPAN
http://www.restaurant-la-source.fr/
Afbeelding

Jef

Bericht door Jef » 24 mar 2011, 16:51

Tevens Leventi heeft een compacte combisteamer, genaamd de SLIM.
Ik ken veel restaurants waar deze staat en zelf bij sommige particulieren!
Fijn apparaatje, deze <a href="www.leventi.nl">Combisteamer</a>
hij is namelijk 60x60x60cm!
en dan heb je alles behalve rammelige particuliere apparatuur..

Jef

Bericht door Jef » 24 mar 2011, 19:22

Nu met de juiste link

Tevens Leventi heeft een compacte combisteamer, genaamd de SLIM.
Ik ken veel restaurants waar deze staat en zelf bij sommige particulieren!
Fijn apparaatje, deze Combisteamer !!!!
Hij is namelijk 60x60x60cm en dus overal te plaatsen!
en dan heb je alles behalve rammelige particuliere apparatuur..

hobbybob

Bericht door hobbybob » 28 mar 2011, 23:17

Zelf heb ik al wat jaartjes een Eloma Joker B staan (in de bijkeuken in een kast ingebouwd).
Een combisteamer met alle opties die ik nodig heb.

Afbeelding

Het is echt veel mooier dan een Miele of Zanussi ding. Maar prof. combisteamers maken meer lawaai dan huis-tuin-en-keuken-apparaten! Ik zou deze niet in de keuken willen hebben.

BoB 76

Bericht door BoB 76 » 05 sep 2016, 21:48

Volgens mij is die nog niet te koop, maar ik kreeg een email vandaag dat er een nieuw model uit is van Rational !
Een kleinere combi-steamer dan waar ik altijd mee werk.
Nou dat is wel een droom voor mij, om zo'n nieuwe kleine combi-steamer bij mij thuis in de keuken te hebben.
Hij heeft ook niet zoveel stroom nodig, dus ook thuis kan dat bij mij.
Echt gaaf !
Ik heb al een tijd gespaard, en wilde eerst een kleine MKN 2/3 Gastronorm combi-steamer kopen, maar zag nu deze nieuwe Rational XS en ben helemaal om. Ik werk al meer dan 10 jaar met Rational bij mijn huidige werkgever. En ik de mailing die ik vandaag kreeg van onze keukenleverancier sinds jaar en dag: Beuk Horeca uit Utrecht, waar wij zeer over te spreken; zijn las ik over die nieuwe kleine Rational, en heb gelijk op hun website gekeken: https://www.beukkhoreca.nl
Ik ben razend enthousiast en kan niet wachten tot ik die thuis heb op hopelijk niet al te lange termijn.
Ik ga nog uitzoeken of ik hem ook kan inbouwen, in de wand van de keuken, zodat de achterkant in mijn garage steekt.
Zodra ik hem heb gekocht en ingebouwd zal ik hier een foto plaatsen !

Plaats reactie