ff korte flashback dan:
ik was 2 jaar geleden begonnen met de koksopleiding niv 2 en dit jaar is het einde er van in zicht

men theorie examen heb ik gehaald met een 7,5
nu men praktijk examen en das 4 gangen menu koken dat menu moet je zelf maken en uit voeren op je stage bedrijf dat is voor mij aanstaande donderdag spelregels: 2 uur mise a place 1 uur om het mee te geven ik moes hier voor ook een schema maken en ik kwam met een gat van 40min uit tussen mise a place en het uit geven nuttig gebruiken dus lol
men 4 gangen menu:
Voorgerechten
Carpaccio
Verse rundercarpaccio met honing-mosterddressing, bieslook, pijnboompitten,spekjes, parmezaanse kaas en salade.
Tussengerechten
Tomatensoep
Verse soep van tomaten met crème fraiche spekjes en basilicumolie.
Hoofdgerechten Vlees
Varkenshaas
Varkenshaas ingerold in parmaham met pastinaakcrème, aardappelduchesse, haricots verts en rode port saus.
Hoofdgerechten Vis
Zalm
Op de huid gebakken zalm met aardappelrosti, gegrilde seizoensgroenten en mangosaus.
Desserts
Dame Blanche
3 bolletjes vanille-ijs met warme chocoladesaus en slagroom.
das men men u voor 4 personen en op het hoofdgerecht na is alles het zelfde moest 2 vlees 2 vis gerechten er voor hbbn
men vraag is hebben jullie mss ergens de basis tomaten soep recept voor mij want bij in men boek staat eerst bouillon maken etc. dan weer apart recept voor de tomaten soep xD
kheb deze snel nodig eerlijk gezegt voor donderdag morgen 10 uur eigen morgen heb ik het al nodig

misschien ook wat tips ???? want ik ben echt reuze zenuwachtig voor dit gebeuren lol