el celler de can Roca
- Cees Timmerman
- Contacteer:
el celler de can Roca
A.s. 25 maart een tafel geregeld bij el celler de can Roca (***). Iemand wel eens geweest?
Re: el celler de can Roca
GRRRR! (= jaloers)
ik heb er een keer vergeefs voor de deur gestaan, jaar of vier geleden. Vol...
Niet echt in de meest gezellige wijk van Girona en heel ver buiten het centrum! dus hele onderneming om er te geraken en dan teleurgesteld weer terug naar het centrum om daar dan maar iets te pakken.
Volgende week ben ik weer in die buurt dus wie weet probeer ik het nog eens. Dit keer met eerst even bellen
Schijnt erg goed te zijn, betaalbaar en helemaal op de beleving gericht. Roca heeft tenslotte de Ronner ontwikkeld.
ik heb er een keer vergeefs voor de deur gestaan, jaar of vier geleden. Vol...
Niet echt in de meest gezellige wijk van Girona en heel ver buiten het centrum! dus hele onderneming om er te geraken en dan teleurgesteld weer terug naar het centrum om daar dan maar iets te pakken.
Volgende week ben ik weer in die buurt dus wie weet probeer ik het nog eens. Dit keer met eerst even bellen

Schijnt erg goed te zijn, betaalbaar en helemaal op de beleving gericht. Roca heeft tenslotte de Ronner ontwikkeld.
En terloops nog even een boekkie over de techniek geschreven waar ons aller SVH nog een puntje aan kan zuigen..Pinxo schreef:Roca heeft tenslotte de Ronner ontwikkeld.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Inmiddels zitten ze wel in een ander pand dan vier jaar geleden. Moet prachtig zijn.
Bijbeltje voor de keuken idd.Pluter schreef:En terloops nog even een boekkie over de techniek geschreven waar ons aller SVH nog een puntje aan kan zuigen..Pinxo schreef:Roca heeft tenslotte de Ronner ontwikkeld.
SVH zal spoedig moeten buigen of barsten met the knowledge van vandaag. Denk dat ze daar ook wel spoedig in mee gaan.......ergens gaan ze al mee, kan ik begrijpen van de leerlingen.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Laten ze eerst maar ook wat klassieke dingen herintroduceren, zoals bv het keukenfrans, toch de universele taal in de keuken. Is er bij mij vroeger ingestampt, nu weet althans mijn leerling van niks.
Het volgen van modernismen is idd nooit een sterk punt geweest bij het svh, wij deden het vroeger op school met de Pauli, als je die foto's daar in zag staan, om te gillen. Prachtig opgemaakte buffetschotels uit begin jaren zestig (schat ik).
Het volgen van modernismen is idd nooit een sterk punt geweest bij het svh, wij deden het vroeger op school met de Pauli, als je die foto's daar in zag staan, om te gillen. Prachtig opgemaakte buffetschotels uit begin jaren zestig (schat ik).
Ben ik het ook mee eens, de nieuwe boeken van volgend jaar zijn waardeloos. Ipv frans krijg je nu NEDERLANDS als extra vak ....Cees Timmerman schreef:Laten ze eerst maar ook wat klassieke dingen herintroduceren, zoals bv het keukenfrans, toch de universele taal in de keuken. Is er bij mij vroeger ingestampt, nu weet althans mijn leerling van niks.
Gesproken over Frans ja!
Ik ben nog leerling en schreeuw dat ze het moeten herin zetten, hoeveel technieken wel geen franse benaming hebben!!
(btw on-topic) ikke ook erg jaloers!
Ik ben nog leerling en schreeuw dat ze het moeten herin zetten, hoeveel technieken wel geen franse benaming hebben!!
(btw on-topic) ikke ook erg jaloers!
"The keyword of succes is to believe in yourself!"
- JeroenTrimbos
- Contacteer:
Gewoon alles in het frans annonceren, leren ze het vanzelf, mise en place lijst ook.
Franse scheldwoorden zijn ook meesterlijk trouwens...
Practice what you preach
lekker ochtendritueel trouwensJeroenTrimbos schreef:Gewoon alles in het frans annonceren, leren ze het vanzelf, mise en place lijst ook.
idd dat keukenfrans is zeer handig, 2 woorden = 2 zinnen
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Ik heb een jaar of 15 geleden twee jaar samen met een Franse patissier in de garde gestaan, dan leer je die Franse scheldwoorden wel.
- berexstone
iek keen Français kan spreek, seulement Hollandais...
Ik zag dat het sous-vide boek van Roca nu in het NLs vertaald is, met een voorwoord van Jonnie Boer. Kosten €80Pluter schreef:En terloops nog even een boekkie over de techniek geschreven waar ons aller SVH nog een puntje aan kan zuigen..Pinxo schreef:Roca heeft tenslotte de Ronner ontwikkeld.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Wij zijn er op 19 maart gaan eten en het was super, hele leuke ervaring. Ik heb foto's, maar moet nog even uitzoeken hoe ik ze hier kan plaa
tsen..

Zo hier dan de foto's

Ziet er fantastisch uit, dat is zeker de moeite waard. Een sigaar met as 
Ik mis wel de ondertiteling van wat we zien. Zou je dat er bij willen zetten?
Hoe smaakten de gerechten (welke was top en welke niet)?

Zal ik zeker asap doen, met de menu erbij :-)hobbybob schreef:Ziet er fantastisch uit, dat is zeker de moeite waard. Een sigaar met as