Duizend dollar fooi voor serveerster

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Duizend dollar fooi voor serveerster

Bericht door Webmaster »

Een 19-jarige zwangere serveerster uit Roanoke in de Amerikaanse staat Virginia heeft vrijdag een onverwacht grote fooi gekregen.

Een 28-jarige vrouw die voor 26 dollar (22 euro) had geluncht liet tien briefjes van honderd dollar achter en een handgeschreven briefje met " Hou het wisselgeld maar. Fijne dag nog!".

De gulle geefster zei later tegen een lokale krant dat ze het geld niet nodig had en dat ze er iemand anders mee had geholpen die het beter kon gebruiken. "Ik voelde me er geweldig door. Het heeft mijn leven veranderd.", zei ze.

De serveerster zei van plan te zijn het geld te besteden aan doktersrekeningen.

zal dit ooit ook eens in nderland voorkomen ?????? :? :? :?
Kokforum.nl : de website voor koks
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

zal vast wel..

in zwitserland ken ik wel zoiets..
die gasten hadden het seizoen ervoor dat ik er werkte van 'n sjeik iets van 10.000 gekregen voor 'n feestje..
maar in gstaad is dat zo op, 2 x met je ogen knipperen 2 biertjes drinken met zijn alle...en het is op.
toch bedankt, in elk geval.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Mitch

Bericht door Mitch »

Ik heb ooit eens 500 Engelse Ponden fooi gekregen in een open keuken van een klein restaurant waar ik toen werkte. De betreffende gast drukte mij op het hart dat het alleen voor de keuken was (2 koks) We hebben er uiteindelijk met het hele personeel lekker van gegeten en gedronken. Ik had trouwens veel moeite gedaan om het geld niet aan te nemen maar uiteindelijk bleef ik met vijf honderd Pond zitten..... :P
Bij twijfel iets meer...
mlp

Bericht door mlp »

ik heb wel ooit gelezen over een serveerster die aan tafel had verteld dat haar auto kapot was en toen van de gast een porsche kreeg als fooi. waarom gebeurt mij nou nooit eens zoiets :D
ken je klassiekers!
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

lol ik heb nooit zoveel foo

Afbeelding
Pieter

Bericht door Pieter »

Hoogste fooi waar ik zelf een aandeel in had was 50 euro.
Was al erg laat, en de keuken was al 1,5 uur gesloten, zo goed als iedereen was naar huis en ik was met de sous nog wat papierwerk aan het doen.
Komt er zo'm lompe kelner binnen die nog een bon had opgenomen omdat er toch nog koks rond liepen. Bleken 2 jonge dames te zijn die nog een broodje kaas wilde eten omdat ze die dag nog niks gegeten hadden. Dus beetje uigebreid broodje gemaakt met wat tapenades etc... er naast.
Dames erg tevreden en dus 50 euro+prijs van de broodjes neergelegd, als dank voor de service op dat late tijdstip. Maar goed van die fooi niks meer terug gezien, zal wel weer een kelner mee aan de haal zijn gegaan.
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

had daar dan wel wat van gezegd.. bedrijf waar ik werkten stond ik dan wel eens alleen in de keuken en deed de afwas er dan bij. en als er dan een paar tafeltjes waren en zag dat er aardig wat fooi was haalde ik er altijd een pakje peuken van
Plaats reactie