Le Porc Plein Air

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
kwemel

Le Porc Plein Air

Bericht door kwemel »

Le Porc Plein Air

Mijn mening:
Na het proeven hiervan was ik wel onder de indruk. Livar is een stuk vetter dan deze beestjes.
Erg zuiver vlees, goede smaak, eerlijker dan Livar!

PQA selecteert de biggenkwekers en vetmesters van het buitengekweekte varken in de Ardennen. De zeugen zijn stressnegatief en hebben een sterk moederinstinct, de beren zijn van het Piétrain-ras, bekend omdat het heel goede vleesvarkens zijn.

Elk varken beschikt er over een uitgestrekte grasvlakte om zich te bewegen en te voederen. Een volwassen varken heeft recht op 400 m², of de oppervlakte van 2 tennisvelden.

Het is nog niet verkrijgbaar bij de groothandel, maar alleen bij de betere slager. Dit terwijl Livar de betere slager niet meer wil beleveren en alleen nog maar groothandels wil beleveren.
Dus als je wat speciaals aan vlees wilt, dan zul je het zelf bij de slager moeten halen.

Louis

PS. De link: http://www.pqa.be/NL/plein_air/default2.htm
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
chef-dave
Contacteer:

Re: Le Porc Plein Air

Bericht door chef-dave »

buitengekweekte varken in de Ardennen
en
Elk varken beschikt er over een uitgestrekte grasvlakte om zich te bewegen en te voederen.
Misschien vreemde vraag maar bij ons zijn de Ardennen niet echt gekend voor de grasvlakte, integendeel!

Ik blijf gaan voor de 'duke of berkshire'
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
kwemel

Bericht door kwemel »

Tuurlijik wel, in ieder bos heb je gras. (en eikels) die beesten eten dan ook wel wat eikels.

Maar toch, lekker stuk vlees ;)
chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave »

chef-dave schreef:buitengekweekte varken in de Ardennen
en
Elk varken beschikt er over een uitgestrekte grasvlakte om zich te bewegen en te voederen.
Misschien vreemde vraag maar bij ons zijn de Ardennen niet echt gekend voor de grasvlakte, integendeel!

Ik blijf gaan voor de 'duke of berkshire'
tja, het zal het verschil van taal zijn,lol :lol: :lol: zijn het toevallig ook zwarte varkens? want je spreekt van eikels en dat zijn ook de typische kenmerken van duke
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
kwemel

Bericht door kwemel »

frankderond

Bericht door frankderond »

kwemel schreef: .... Dit terwijl Livar de betere slager niet meer wil beleveren en alleen nog maar groothandels wil beleveren.
Dus als je wat speciaals aan vlees wilt, dan zul je het zelf bij de slager moeten halen.
Beste Kwemel,

Het is toch echt een misverstand dat Livar niet meer aan de betere slager wil leveren. Livar levert graag aan de betere slager, net zo graag als aan de horecagroothandel.
kwemel

Bericht door kwemel »

Hmm, dat vind ik raar, want de slager heeft me dit verteld, en die zal het toch wel weten, maar niet te min, le porc plein air smaakt goed! ;)

groetjes
Plaats reactie