Keith Floyd overleden
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Keith Floyd overleden
Lees net op misset dat in Engeland de tv kok Keith Floyd is overleden. De man maakte voor mij onvergetelijke kookprogramma's waar vooral lekker veel in werd gedronken. Als hij ging koken met wijn werd eerst de halve fles in de keel ipv de pan gegoten. Zijn devies was dan ook "if you can't drink it, you can't cook with it". RIP Keith.
Re: Keith Floyd overleden
was ook mijn held altijd, lekker ongegeneerd overal staan koken en niet bang zijn om te melden dat het finaal de mist in ging hier en daar.
En natuurlijk de altijd aanwezige alcohol!
toen was wijn er nog gewoon om te drinken...
En natuurlijk de altijd aanwezige alcohol!
toen was wijn er nog gewoon om te drinken...
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Jaaa, er ging altijd wel wat mis, maar na een paar flinke teugen kwam het altijd weer op de rit.
Ik zal nooit z'n "Oesters met pikante saus" vergeten. Opgenomen in een gigantische keuken van één of ander Thais hotel. Zoals meestal, rijkelijk begoten, in dit geval met cocktails. En dan zag je Keith proeven van zo'n oester en vervolgens... CUT. Onmiddelijk erna, maar in realiteit misschien wel minuten later, zie je 'm met een rode kop al blazend toegeven dat de saus echt wel pikant was...
En die aflevering op dat vissersbootje zal ik ook nooit vergeten.
Rust in vrede, Keith!
Rust in vrede, Keith!
- Cees Timmerman
- Contacteer:
In de geschiedenis waren er nogal wat volken die overledenen van alles meegaven in het graf voor in het hiernamaals.
In het geval van Keith is het wel duidelijk wat er bij hem bijgezet moet worden......
In het geval van Keith is het wel duidelijk wat er bij hem bijgezet moet worden......
Ik kende hem eigenlijk hem niet, zal een wat opzoeken.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Staat dat ergens op internet?cyrano schreef:Ik zal nooit z'n "Oesters met pikante saus" vergeten. Opgenomen in een gigantische keuken van één of ander Thais hotel. Zoals meestal, rijkelijk begoten, in dit geval met cocktails. En dan zag je Keith proeven van zo'n oester en vervolgens... CUT. Onmiddelijk erna, maar in realiteit misschien wel minuten later, zie je 'm met een rode kop al blazend toegeven dat de saus echt wel pikant was...
Rust in vrede, Keith!
RIP Keith
Veel nagedaan, nooit geëvenaard.
(niet waar, Joop Braakhekke?)
Veel nagedaan, nooit geëvenaard.
(niet waar, Joop Braakhekke?)
I love defenseless animals, especially in a good gravy
.........................
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Zijn boeken waren ook leuk. Tijdje terug was er nog een serie op discovery travel and living over Keith op wijnreis door Frankrijk, helemaal top, moet op internet te vinden zijn.
En inderdaad Bchef1, jopie B. heeft erg goed naar zijn programma's gekeken.
En inderdaad Bchef1, jopie B. heeft erg goed naar zijn programma's gekeken.
Keith Floyd, geweldige programma's maakte die man. Heb met veel plezier gekeken. Maar die man kon dus echt koken.
Joop Braakhekke, die ongetwijfeld een goede gastheer is, maakte een heel flauw aftreksel van dat programma.
Ik heb me altijd kapot geërgerd als er weer een of andere bijeenkomst was met topkoks, en dan kwam hij ook weer opdraven.
En allemaal huisvrouwen maar vragen of 'Joop de topkok" een voorbeeld voor me was......
" nee muts, Fagel, Sistermans en Spijkers, ook bekend van tv, die dus wel"
Joop Braakhekke, die ongetwijfeld een goede gastheer is, maakte een heel flauw aftreksel van dat programma.
Ik heb me altijd kapot geërgerd als er weer een of andere bijeenkomst was met topkoks, en dan kwam hij ook weer opdraven.
En allemaal huisvrouwen maar vragen of 'Joop de topkok" een voorbeeld voor me was......
" nee muts, Fagel, Sistermans en Spijkers, ook bekend van tv, die dus wel"
keith floyd was de aller eerste tvkok waar ik altijd naar keek, een held in mijn beleving, lekker staan koken op blote voeten op een of ander strand en van een eindje , alles in de wok flikkeren, beetje drinken tijdens t wachten en voila....
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!
Ik heb altijd met veel plezier naar Keith gekeken, jammer dat hij er niet meer is, maar hij heeft ons veel nagelaten.
"Food is life, life is food. If you don't like my approach you are welcome to go down to McDonalds." Keith Floyd
voor de jonkies die hem niet kennen:
http://www.eatmedaily.com/2009/09/video ... rity-chef/
zelfde site als het alinea-filmpje
http://www.eatmedaily.com/2009/09/video ... rity-chef/
zelfde site als het alinea-filmpje
I love defenseless animals, especially in a good gravy