Ik leef van een vloeibare medische voeding en mag die nu gaan binden, zodat ik eindelijk weer eens een andere structuur kan proeven. Een vla-dikte zou al mooi zijn, pudding helemaal geweldig. Ik loop alleen tegen een aantal problemen aan met het binden.
De middelen waarmee ik het mag proberen zijn arrowroot (voorkeur), maïzena of aardappelzetmeel. Geen combinaties en geen andere bindmiddelen. Nu mag die voeding beslist niet gekookt worden, alleen verwarmd. Bijkomend probleem is dat het spul van zichzelf al erg geconcentreerd is, wat het binden bemoeilijkt. Het is wat zwaar en plakkerig van structuur, zoals melk of Baileys. Het mag wel verdund worden met water maar laat zich moeilijk mengen.
Zowel met de maïzena als met de arrowroot loop ik tegen hetzelfde probleem aan: het wil helemaal niet binden. Ook als ik eerst een saus kook op waterbasis met arrowroot/maïzena en dan de voeding heel langzaam inmeng (als het al lichtjes afgekoeld is, omdat dat spul niet mag koken). Aardappelzetmeel heb ik nog niet geprobeerd.
Wie kan mij hier meer over vertellen? Ik zou ontzettend dankbaar zijn