Horecava 2007

Zijn er leuke evenementen of beurzen op komst? kijk / post ze hier.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Horecava 2007

Bericht door Webmaster »

De volgende Horecava vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2007 in Amsterdam RAI.

http://www.horecava.nl/horecava2006/n
Kokforum.nl : de website voor koks
Webmaster
Contacteer:

Bedrijfschap zegt Horecava 2007 af

Bericht door Webmaster »

Het Bedrijfschap Horeca en Catering is niet aanwezig tijdens de Horecava die maandag 8 januari in de Amsterdamse RAI van start gaat. Dat heeft de Zoetermeerse organisatie kort voor de start van de grootste horecavakbeurs van Nederland bekendgemaakt.

Reden van de afwezigheid is het veranderingsproces waarin het bedrijfschap zich bevindt. In een summier persbericht laat de organisatie weten er in 2008 waarschijnlijk wel bij te zijn. ‘Volgens jaar hoopt het Bedrijfschap zich in haar nieuwe vorm te presenteren’, aldus het Bedrijfschap.

Grootste horecavakbeurs
De Horecava vindt plaats in de RAI in Amsterdam en wordt gehouden van maandag 8 januari tot en met donderdag 11 januari. De grootste horecavakbeurs van Nederland begint dagelijks om 11.00 uur en doet om 18.00 uur de deuren weer dicht. Op de 51 editie van de beurs staan naar verwachting 450 standhouders.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Joost K

Bericht door Joost K »

ga der wel ff kijke. :?
Winners Never Quit, Quitters Never Win!
Webmaster
Contacteer:

Job Cohen opent Horecava

Bericht door Webmaster »

De Horecava 2007 is geopend door burgemeester Job Cohen van Amsterdam. Cohen wees tijdens de opening op de noodzaak het vergunningenbeleid voor de horeca te veranderen.

‘Het moet anders en dat gaan we doen. Het college van B&W wil de lastendruk met 10 procent terugbrengen door diverse vergunningen om te zetten in algemene regels’, aldus Cohen tijdens de officiële opening in de Amsterdamse RAI.

Handhavers
Een van de maatregelen die het ambitieuze plan gestalte moeten geven, is het lanceren van de mogelijkheid om digitaal vergunningen aan te vragen. Cohen: ‘Deze module, Horeca 1 genaamd, is een pilot voor andre steden. Ook de handhaving van de huidige vergunningen verloopt digitaal. Hierdoor komen er minder handhavers over de vloer van de horecaondernemer’.
Webmaster
Contacteer:

Paul Fagel hakt wedstrijdlogo uit ijsklomp

Bericht door Webmaster »

Afbeelding

Het nieuwe logo van de gezamenlijke kookwedstrijden op de Horecava is maandagochtend op spectaculaire wijze onthuld. Diverse horecaprominenten waaronder topkok Paul Fagel hakten het logo uit een groot ijsblok. Het vormde het startschot van de vernieuwde kookwedstrijden op de beurs.

Stoere houthakkers die zich botvieren op een grote ijsklomp. Onder andere restaurateur Paul Fagel en beursmanager Joke van der Wijngaart deelden met een heuse hakbijl flinke klappen uit op een ijsblok. Het blok spatte voor de ogen van het publiek uiteen, waarna het logo in beeld kwam.
De kookwedstrijden op de Horecava worden dit jaar georganiseerd door het Koksgilde, het Gilde Gastheerschap, Horeca Branche Instituut en de Horecava. ‘Door alle wedstrijden onder één paraplu te houden, krijg je een goede standaard voor de wedstrijden. Een standaard die voldoet aan internationale beoordelingen’, aldus Wynand Vogel namens de wedstrijdorganisatie.

Koud koken
Internationaal blaast Nederland een behoorlijk deuntje mee met wedstrijdkoken. Vogel: ‘Nederland staat qua wereldpositie tussen plaats acht en twaalf. Wanneer wij het onderdeel koud koken beter onder de knie krijgen, kunnen we nog wat stijgen. In ons land is koud koken een beetje voorbij. Een speciale opleiding moet dit onderdeel meer onder de aandacht brengen’.
Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle »

vendaag voor t eerst naar horecava geweest,vond het wel grappig maar niet erg bijzonder.vond de wijnbeurs erbij stuk leuker!lekker veel wijn geproeft,en veel geleerd.
en gratis kookboek gescoort door Leo :D :P

wat vonden jullie ervan?
Pieter

Bericht door Pieter »

Een groot drama, zodra mensen frituurlucht ruiken worden ze wild. Echt genant gewoon al die dagjesmensen. Er moet echt wat veranderen aan het deurbeleid. Ik kwam zelfs gehandicapten tegen. Wat hebben die mensen te zoeken op zo een beurs ?
Had een hoop bekende gezichten graag een hand gegeven, maar je kwam gewoon niet door die hapjes jagers heen.
Maar goed dit is me 10e horecava geloof ik dus dat had je kunnen weten. Overigens het podium van ruig was enorm intresant. Daar stonden gewoon aan de open lucht herten, reeen, wild zwijnen opgehangen met een lekbak er onder. Echt super intresant. Ook mooie informatie gegeven over het uitbenen.

Ben blij dat ik kaarten voor de MECCC heb kunnen scoren.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

Ja..de mecc blijft ook atlijd leuk.
Ik ga daar zeker ook ff heen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

gaan er mensen nog naar de horecava morgen?
evt heb ik nog 2 kaartjes over...
www.koksforum.nl
Euc-

Bericht door Euc- »

Hey Leo, ik kom nog 1 kaartje tekort, zou er graag 1 willen hebben dus!
Rudi B
Contacteer:

Bericht door Rudi B »

Pieter schreef:Een groot drama, zodra mensen frituurlucht ruiken worden ze wild. Echt genant gewoon al die dagjesmensen. Er moet echt wat veranderen aan het deurbeleid. Ik kwam zelfs gehandicapten tegen. Wat hebben die mensen te zoeken op zo een beurs ?
Had een hoop bekende gezichten graag een hand gegeven, maar je kwam gewoon niet door die hapjes jagers heen.
Maar goed dit is me 10e horecava geloof ik dus dat had je kunnen weten. Overigens het podium van ruig was enorm intresant. Daar stonden gewoon aan de open lucht herten, reeen, wild zwijnen opgehangen met een lekbak er onder. Echt super intresant. Ook mooie informatie gegeven over het uitbenen.

Ben blij dat ik kaarten voor de MECCC heb kunnen scoren.
Waarom hebben gehandicapten niets op de horecava te zoeken, ze kunnen tog ook koken, en denk dat een stuk secuurder werken dan de meeste koks :roll:
Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman »

Kom net van de horecava, dit is echt de laatste keer geweest, wat een drama.
Tenzij je een patatzaak runt natuurlijk. De wine professional is wel de moeite waard.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

was wel grappig vandaag...
maar idd...veel, veel bitterballen.
heb er geen op, want de rij wat te lang.
www.koksforum.nl
Plaats reactie