hoe maak ik marinade op olie basis?
-
jan mulders
- Contacteer:
hoe maak ik marinade op olie basis?
Goede avond,
Hoe krijg ik de kruiden in een marinade op olie basis (zonnebloemolie) "zweevend" zodat niet alle ingedienten naar beneden zakken als de marinade een tijdje staat?
gr. Jan Mulders
Hoe krijg ik de kruiden in een marinade op olie basis (zonnebloemolie) "zweevend" zodat niet alle ingedienten naar beneden zakken als de marinade een tijdje staat?
gr. Jan Mulders
-
chef peter
-
jan mulders
- Contacteer:
olie marinade
Als de ingredienten niet omlaagzakken, zullen deze bij het uitschenken van de marinade in een betere verhouding over het vlees verdeeld worden.
-
chef peter
Re: olie marinade
Ahaa, nu is het duidelijk..jan mulders schreef:Als de ingredienten niet omlaagzakken, zullen deze bij het uitschenken van de marinade in een betere verhouding over het vlees verdeeld worden.
Ja sommige texturas bereidingen lijken op supermarkt producten. Dat is natuurlijk niet raar, want texturas zijn niet nieuw maar regelrecht gejat uit de voedselindustrie. Kraft en Unilever zijn top moleculair gastronmische instituties
. Nee zonder gekkigheid, de manier waarop texturas wordt gebruikt kan natuurlijk wel spannend zijn.
BTW: xantana vind ik nou wel een goede texturas, want het bindt al in hele kleine concentraties en beinvloedt de smaak daardoor nauwelijks. Klassieke zetmeelbinders daarentegen vertroebelen de smaak altijd....
BTW: xantana vind ik nou wel een goede texturas, want het bindt al in hele kleine concentraties en beinvloedt de smaak daardoor nauwelijks. Klassieke zetmeelbinders daarentegen vertroebelen de smaak altijd....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
-
jan mulders
- Contacteer:
We gaan marinades voor vlees zelf ontwikkelen, we gebruiken nu namelijk veel marinades van Verstegen "worldgrill" super marinades daar valt niks van te zeggen, ze hebben alleen de handigheid om ieder jaar de prijzen met ca. 5 tot 10% te verhogen en wij vonden € 28,00 voor 2 liter zonnebloemolie met wat kruiden wel erg duur worden, en met een eigen lijn van marinades kun je een beter onderscheid maken ten opzichte van collega's vandaar
-
chef peter
De stof is xanthaan gom. En volgens mij is het behoorlijk hitte-resistent (tot 90C of zoiets, hoger verliest het bindkracht).
Je kan het wellicht goedkoop scoren bij een goede reformwinkel, want xanthaan gom wordt ook wel eens gebruikt in zelfgemaakt glutenvrij brood.
Je kan het wellicht goedkoop scoren bij een goede reformwinkel, want xanthaan gom wordt ook wel eens gebruikt in zelfgemaakt glutenvrij brood.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
-
chef peter
http://www.hekserij.nl/verdikkers.htm Hekserij !!!!Maurits schreef:De stof is xanthaan gom. En volgens mij is het behoorlijk hitte-resistent (tot 90C of zoiets, hoger verliest het bindkracht).
-
jan mulders
- Contacteer: