heeft iemand misschien een idee hoe ik kaviaar kan maken van granny smith.
Ik weet dat je de compositie moet doen in een water/calcic mengsel maar ik weet niet wat ik door die granny smith appel compositie moet doen.
Als iemand een idee en/of verhoudingen weet....
kaviaar van granny smith
-
Roberttuytel
-
Jean Van der Stuyft
Robert,
Appelsap vermengen met alginaat en ontluchten, kan ook perfect met appelsap uit fles
250g appelsap mengen met 2g Algin
500g water mengen met 2.5g Calcic
Let wel dit is de verhouding met de texturas van El Bulli, met ander produkten - sosa - kunnen de verhoudingen net iets anders zijn.
Veel succes :
Appelsap vermengen met alginaat en ontluchten, kan ook perfect met appelsap uit fles
250g appelsap mengen met 2g Algin
500g water mengen met 2.5g Calcic
Let wel dit is de verhouding met de texturas van El Bulli, met ander produkten - sosa - kunnen de verhoudingen net iets anders zijn.
Veel succes :
-
Roberttuytel
hej robert.
hoe is het nou???
je kan me altijd bellen over dit soort vragen.
Ik heb toevallig gister pareltjes van granny smith gemaakt en heb het volgende recptuur gebruikt.
2ltr water met 10 gram calcic
250 gram boiron granny smith
250 gram troebel appelsap
1.8 gram alginaat en 1.5 gram citras
compositie even laten rusten om de lucht belletjes eruit te krijgen.
succes
hoe is het nou???
je kan me altijd bellen over dit soort vragen.
Ik heb toevallig gister pareltjes van granny smith gemaakt en heb het volgende recptuur gebruikt.
2ltr water met 10 gram calcic
250 gram boiron granny smith
250 gram troebel appelsap
1.8 gram alginaat en 1.5 gram citras
compositie even laten rusten om de lucht belletjes eruit te krijgen.
succes
-
Roberttuytel
hey stefan!
Hoe gaat het met jou?
Leuk dat je reageerd en bedankt voor je aanbod dat ik je mag bellen! Jah gaat goed...
Heb jij je texturas en gereedschap gewoon bij de Hanos gehaald? Misschien wel leuk voor jou om te weten dat ze bij de hanos volgende week een texturas workshop geven (gratis), en er zijn nog plekken vrij. Ik kan er niet heen want ik moet dan werken.
Je weet dan vast ook wel welke texturas je nodig hebt om schuim (op zuivelbasis) langer en beter te laten staan.
Bedankt voor je recept!!
Hoe gaat het met jou?
Leuk dat je reageerd en bedankt voor je aanbod dat ik je mag bellen! Jah gaat goed...
Heb jij je texturas en gereedschap gewoon bij de Hanos gehaald? Misschien wel leuk voor jou om te weten dat ze bij de hanos volgende week een texturas workshop geven (gratis), en er zijn nog plekken vrij. Ik kan er niet heen want ik moet dan werken.
Je weet dan vast ook wel welke texturas je nodig hebt om schuim (op zuivelbasis) langer en beter te laten staan.
Bedankt voor je recept!!
-
Jean Van der Stuyft