welke koks snijden nog zelf hun tournedos enz
welke koks snijden nog zelf hun tournedos enz
he,
ik ben benieuwd wie van de koks nog zelf hun tournedos snijden, hun varkensoesters, nog zelfs hun lamskoteletjes hakken enz.
Lijkt me namelijk leuk om dat later als kok ook nog zelf te doen.
ik ben benieuwd wie van de koks nog zelf hun tournedos snijden, hun varkensoesters, nog zelfs hun lamskoteletjes hakken enz.
Lijkt me namelijk leuk om dat later als kok ook nog zelf te doen.
-
chef peter
Ik kan zo een restaurant of 100 benoemen, welke hun runderhaas zelf portioneren, vers, diepgevroren of terug getempereerd naar 0 graden.
Het is ook een stuk voordeliger dan kant en klaar kopen momenteel.
We zijn wel bezig met een "BUDGET" tournedos, gesneden uit runderhaas van Belgie, Duitsland of Polen.
Deze worden dan 3% met een eiwit preparaat bewerkt(zo verliest het geen vocht tijdens bakken en terug tempereren) en in een deeptrack verpakking weg gevroren, echt iets voor catering en slimme kopers.
wij hebben ook als enige(momenteel) in Nederland orgineel ingevroren runderhaas kop uit Brazilie, zit je voor een 13,00 euro(19.07.2007 dagprijs) erg goed, kun je een grote tournedos uitsnijden, of 2 van 190 gram.
Het is ook een stuk voordeliger dan kant en klaar kopen momenteel.
We zijn wel bezig met een "BUDGET" tournedos, gesneden uit runderhaas van Belgie, Duitsland of Polen.
Deze worden dan 3% met een eiwit preparaat bewerkt(zo verliest het geen vocht tijdens bakken en terug tempereren) en in een deeptrack verpakking weg gevroren, echt iets voor catering en slimme kopers.
wij hebben ook als enige(momenteel) in Nederland orgineel ingevroren runderhaas kop uit Brazilie, zit je voor een 13,00 euro(19.07.2007 dagprijs) erg goed, kun je een grote tournedos uitsnijden, of 2 van 190 gram.
budget tournedos??
nog nooit van gehoord..
nog nooit van gehoord..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
chef peter
Ik kan ook zeggen Tournedos van Blonde d'Aquitaine runderen, worden uitgesneden door een buitenlands bedrijf, lage loon kosten, worden machinaal geportioneerd, dit is kosten besparend, en de te behalen dag omzet is maximaal, en vooraf bekend, ik kan inkopen op het moment dat ik het wil, kan immers de tournedos eenvoudig wegvriezen zonder de kans op vochtverlies, omdat ik ze beetje met eiwit heb bewerkt.Leo schreef:budget tournedos??
nog nooit van gehoord..
Elke traditionele slager verklaard ons voor gek, dit alleen omdat het letterlijk het einde betekend voor hen.
Budget wil niet zeggen, minder van kwaliteit, ik kan ook vers aan laten leveren, indien er onder contract afgenomen word, kan zelfs een budget Wagyu tournedos leveren, kan zo nog wel even door gaan.
Prijs tournedos, niet gelijmd of gehecht, traitioneel gesneden van Blonde d'Aquitaine , 21,00 euro p/kg( 18.07.2007), weet zeker dat niemand daar op uit komt vandaag.