Stage nationaal / internationaal

Hier kunt u uw advertentie plaatsen. Bekijk eerst het voorbeeld en de regels.
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Stage nationaal / internationaal

Bericht door Leo »

Ik hoor vaak dat mensen in korte tijd, in een goeie zaak iets willen leren.
Heb je tips, ervaringen of zelfs plek voor de stagaire. Post het dan hier.

tips voor woonruimte, etc..

wat vindj e van stages?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Emiel

Bericht door Emiel »

Ik zou wel een keertje op stage willen, alleen de vraag of je huidige werkgever het er mee eens is. Je kunt natuurlijk niet zomaar een maandje weg.
ijsbeertje

Bericht door ijsbeertje »

ik zou personelijk in belgie stage willen lopen.
om meer arvaring op te doen in de paterserie.
vindt ht jammer dat er in nederland deze vakmanschap aan het uit sterven is.

weet iemand een leuk adresje om ervaring op te doen.
laat me iets weten ales is welkom.
Koert Schuring

Stages

Bericht door Koert Schuring »

Ik ben persoonlijk van mening dat stages in het buitenland een enorme toegevoegde waarde kunnen hebben. Veelal hebben de beste restaurants/hotels mogelijkheden om een uitwisseling oid aan te bieden. Zaken als de Fat Duck in Bray zijn zelfs afhankelijk van stagiares welke extra vaardigheden willen leren.
Mijn advies, probeer het te bespreken met je chef, en geef aan dat het een leertraject is waarbij je beter en sterker terug verwacht te komen. Hou er wel rekening mee dat er weinig to niet betaald word... en je huidige baas waarschijnlijk ook niet wil doorbetalen. Een investering dus... Mochten er mensen niet zelf uitkomen kunnen ze mij altijd even bellen om te kijken wat wij (HRC International) kunnen doen,
LWK

Bericht door LWK »

Kijk, dat zijn leuke mededelingen!

Maar. bijvoorbeeld voor bij de Fat Duck, moet je minimaal een maand gaan.

Lijkt me voor veel mensen onbegonnen werk.
Koert Schuring

Bericht door Koert Schuring »

Leuke berichten maar volgens mij ook de waarheid. Ik weet dat in New York bijvoorbeeld er wel "mee-werk-dagen" mogelijk zijn. Het is vaak ook een kwestie van de juiste mensen aan spreken en je laten helpen in deze zaken.
Beste is uiteraard om het via je eigen chef te laten gaan, eerlijkheid duurt toch het langst! Misschien een idee om naast koksforum een mini-stage aanbod te gaan maken? met de juiste betrokkenheid kan dan wellicht eea makkelijker op gang worden gebracht!
Dave1989

Bericht door Dave1989 »

heey,

het lijkt me echt een super mooie ervaring om ergens in het buitenland te werken, vooral ook omdat je dan toch een andere taal moet spreken.De culturen veranderen ook vaak, dus leuk om daar ook wat van te leren.Ik ga nu toch pas beginnen aan het eerste jaar koksopleiding bol, dus heb nog de tijd om wat moois te vinden.Ik hou vooral dit forum in de gaten :D
Leo
Forum Chef
Contacteer:

L'Table du Joel Jobuchon

Bericht door Leo »

Heb net stage gelopen in Parijs, bij La Table du Joel Robuchon**

Weer een aparte belevenis.

Leuke sfeer in de keuken (in de kelder), 2x per dag 50 couverts met ongeveer 15 koks.

Je hebt na zo'n stage toch leuke dingen opgepikt waar je wat mee kan.
Recepten, Technieken etc..

En, omdat ik toch in parijs was, heb ik ook gegeten bij Gaya, van Pierre Gagnaire. Ook een aanrader!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Plaats reactie