Horeca wil niet tot 65ste werken

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie

Wil jij wel werken tot je 65e ?

Ja
3
10%
Nee
26
90%

Totaal aantal stemmen: 29

Webmaster
Contacteer:

Horeca wil niet tot 65ste werken

Bericht door Webmaster »

Koks, obers en frietbakkers zien zichzelf niet tot hun 65ste doorwerken. Ruim 80 procent van de medewerkers in de horeca denkt dat ze niet kunnen blijven doorwerken tot de pensioengerechtigde leeftijd. Daarmee wijkt de horeca aanzienlijk af van andere factoren.

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Over het algemeen is er weinig animo om te werken tot 65 jaar. Slechts 40 procent van de werknemers acht zich in staat te werken tot de pensioengerechtigde leeftijd. In de horeca is dat slechts 20 procent.
Volgens het statistiekbureau ervaart 40 procent van werknemers dat het werkt onder hoge tijdsdruk. Een kwart van de werknemers moet regelmatig fysiek kracht zetten op het werk. De helft van alle werknemers zegt verder dat het bijna altijd teveel werk te doen heeft.
Kokforum.nl : de website voor koks
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

weet iemand wat de gemiddelde leeftijd van 'n kok is?

Kan me voorstellen dat dat niet echt hoog is.

Te veel ganzelever, lekker roomboter, slagroom, dierlijk vet, frituur hapjes...en niet te vergeten alcohol en voor somige freaks ook nog drugs. ....
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
sjaak

Bericht door sjaak »

als kok kan je perfect doorstromen in allerlei andere beroepen
ik zie me niet tot m'n 65e achter de pannen staan maar ben ook niet iemand die van stilzitten houdt dus zal me niks verbazen als ik op m'n 65e nog werk
Pieter

Bericht door Pieter »

Licht er aan op wel niveau. Aan de top zie ik mezelf niet werken tot 65. Misschien ook weer wel. Er zal in de jaren vast veel veranderen ten aanzien van de arbo, ergonomie, werktijden, salaris, etc..

Veel koks kiezen daarom echter voor instellingskeukens, of gaan het onderwijs in. Overal hebben ze leraren te kort, alleen op de horeca onderwijs scholen niet :)
Twan

Bericht door Twan »

ook een 100% poll ... :lol:
Dr-j

Bericht door Dr-j »

hallo ik ben nieuw hier maar, als ik me op men 65 ste nog fit genoeg voel om achter de potten en pannen te staan. Dan zou ik dat zeker doen ben namelijk een echte kook freak om het zo maar te zeggen.
kookspook
Contacteer:

Bericht door kookspook »

Ik ben al 30 jaar actief verbonden met het mooie koksvak, maar is er nog wel werk voor ons tot die leeftijd?
Voor mezelf heb ik tot m'n 55ste uitgestippeld, om daarna mijn kennis door te geven via bijv. het leraarsschap. En misschien tussendoor een beetje schnabbelen.

Punt is wel dat ik het wel ga voelen, leeftijdsgewijs.
Financieel ben ik wel op voorbereid, om eerder te stoppen.

MAAR HET BLIJFT EEN MOOI VAK EN DAT IS HET
De kelner is nooit zo snel, of mijn koksmes achterhaald hem wel.
Koeno

Bericht door Koeno »

Ik wil wel tot mijn 65ste werken

Gewoon tot ongeveer mijn 50ste in drukke en goedlopende restaurants en dan een eigen restaurantje met maar 20 plaatsjes ofzo en dan lekker koken, nooit stress :P en toch doorgaan met je vak
Veni, vedi, ik werd chef
Plaats reactie