Boete te vroege Hollandse Nieuwe

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Boete te vroege Hollandse Nieuwe

Bericht door Webmaster »

Vishandelaren die de Hollandse Nieuwe eerder dan 3 juni verkopen, riskeren dit jaar voor het eerst een fikse boete.

De vorig jaar reeds aangekondigde boete van maximaal ruim 11.000 euro zal dit seizoen voor het eerst worden ingezet. De nieuwe haring kan dit jaar waarschijnlijk vanaf 3 juni worden gekocht, nadat in Scheveningen het eerste vaatje is geveild.

'Het gaat erom dat we met de gelijktijdige verkoop de kwaliteit van de verkochte haring garanderen. De haring moet vet genoeg zijn en (bijna) volgroeid', meldt het Productschap Vis.

Overigens verwacht het productschap niet dat er vaak zal moeten worden bekeurd. 'Toen we dit vorig jaar aankondigden, kregen we maar een paar signalen over handelaren die te vroeg nieuwe haring verkochten; slechts een enkeling respecteert de afspraak niet', aldus de woordvoerster

http://www.pvis.nl/

Bron: EVMI
Kokforum.nl : de website voor koks
Roeltje 164
Contacteer:

Re: Boete te vroege Hollandse Nieuwe

Bericht door Roeltje 164 »

De Volendammer in Zoetermeer is hier een crimineel voorbeeld van, zijn goede reactie van het AD van 2004 hangt nog steeds in de zaak terwijl ie de afgelopen jaren echt het bos is ingestuurd kwa recenties van het AD, kortom een echte vieze oplichter, maar aangezien er geen concurrentie is in Zoetermeer, kan deze oplichter gewoon verder gaan met zijn smerige vis.....
Deze man bied oude haring aan als de echte nieuwe, ik ben met hem in discussie gegaan, maar bedreigt me uiteindelijk zelfs!!!!, waar ik me eigenlijks mee bemoei etc.dwaast ie.. de eikel....
Dit komt puur door de ontwetendheid van de consument, zij lopen er met open ogen in, want ze weten niet beter....
Tijd om eens een goede viszaak te openen in een mooie stad als Zoetermeer tenslotte is Scheveningen vlakbij.....
:roll: :mrgreen:
Er is een klein zaakje van Scheveningers in winkelcenmtrum Meerzicht in Zoetermeer dat perfecte vis verkoopt maar helaas zij ze extreem duur, jammer, das niet nodig als je lijnen kort houdt......

Gr Roel Nicolia
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Boete te vroege Hollandse Nieuwe

Bericht door Leo »

betaalbare verse vis kopen is redelijk lastig, als particulier. In Gorinchem, is het vis aanbod ook niet zo groot.
Zeker niet van wilde vissen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Plaats reactie