Lunchroom Nagelkerke wint Ultimate Bite 2016

Lunchroom Nagelkerke uit Oudenbosch met broodje 4G verkozen tot Ultimate Bite 2016

Maandagmiddag streden 12 chefs uit het hele land om de titel ‘The Ultimate Bite’. Na een voorselectie waren zij uitverkoren om begin deze week hun allerlekkerste ‘bite’ op basis van brood live voor een professionele jury klaar te maken en te laten proeven.


Ralph van Dongen van Lunchroom Nagelkerke uit Oudenbosch kwam met zijn creatie Broodje 4G als winnaar uit de bus. Hij wint daarmee een budget van € 5.000,- om in te zetten vooúr promotie van zijn zaak en draagt een jaar lang de titel ‘Ultimate Bite van Nederland’.

The Ultimate Bite
Eerste, tweede en derde prijswinnaars The Ultimate Bite 2016

Kees Visser van By Kees uit Zierikzee werd tweede en wint daarmee een budget om met het hele team uit eten te gaan in een zaak naar keuze ter waarde van € 1.500,. Op de gedeelde derde plaats zijn geëindigd Hao en Looi van Gracy's uit Rotterdam én Mike ten Buren van Holland Food Service, Brasserie de Serre uit Groesbeek. Zij winnen beiden een pakket met Hellmann’s Food Solutions producten ter waarde van € 350,-.

The Ultimate Bite

Unaniem verkozen
Tot 18 mei konden consumenten al stemmen op de genomineerde bites. Sommige finalisten hebben hun fans in groten getale gemobiliseerd om te stemmen. Deze publieksstemmen werden vandaag gecombineerd met het oordeel van de vakjury, bestaande uit Jord Althuizen, oprichter van Smokey Goodness BBQ & The Rough Kitchen, Rob Marcellissen van lunchroom SMAAK en winnaar van het ‘Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2013-2014’, en Edwin van Gent, culinair adviseur van Unilever Food Solutions. De jury heeft winnaar Ralph unaniem verkozen tot winnaar vanwege de uitzonderlijke smaak, alle ingrediënten waren fantastisch op smaak en ook de uitleg bij zijn creatie sprak tot de verbeelding. De jury was groot fan van Ralph's creatie.

The Ultimate Bite

"Ik deed op de Horecava al eerder mee met wedstrijden met Broodje 4G, maar nooit eerder ben ik in de prijzen gevallen. Nu wel en daar ben ik ontzettend blij mee!”, aldus de gelukkige winnaar.

The Ultimate Bite

Zelf proberen
“Wij zijn altijd op zoek naar manieren om ondernemers en chefs te helpen hun business gemakkelijker en rendabeler te maken. Deze verkiezing is daar een voorbeeld van. We geven deze ondernemers de kans om zichtbaarheid en aandacht te genereren voor hun zaak in het algemeen en hun Ultimate Bite in het bijzonder. Daarnaast geven we concrete tools zoals een ‘Menu Managament Analyse’ waarmee we helpen omzet en marges te vergroten” aldus Jacqueline Spruit, verantwoordelijk voor The Ultimate Bite verkiezing bij Unilever Food Solutions. Op www.ultimatebite.nl is voor ondernemers ook de rest van het jaar meer inspiratie en informatie te vinden. Een samplebox Hellmann’s aanvragen is ook mogelijk om de verschillende varianten zelf te proberen.


Lees meer in Kokswereld Magazine


Ontvang jij de gratis Kokswereld nieuwsbrief al? Schrijf je snel in!

Naam

E-mail

Gastronomie
Tools
Restaurantgidsen
Kokswereld partners

Nice to Meat
meat is art

Santa Maria
inspired by street food

Speciaalsauzen van Remia
natuurlijk de lekkerste

Rungis
enthousiast over groenten

Debic
room voor dé professional

Passie4Hospitality
onze passie is uw kracht

Like!Mayo voor iedereen
plantaardig & allergeenvrij

BIOdisposables.shop
duurzame dUsposables

Gastvrij Rotterdam
21 t/m 23 september 2020

Sauzen van C´est Ça
plantaardig & allergeenvrij

Spectank
de schoonmaak oplossing

Werken in de horeca
top vacatures in de horeca