Nieuwe paarse aardappel

Wil je een stem hebben over iets, dat kan hier!
Plaats reactie
mgnodde

Nieuwe paarse aardappel

Bericht door mgnodde » 16 jan 2013, 16:15

Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een onderzoek over de paarse aardappel van aardappelveredelingsbedrijf D. Biemond BV. Voor mijn afstuderen doe ik een markt- en gebruikersonderzoek voor dit bijzondere bedrijf. Deze zijn continu bezig met het zoeken naar een beter ras dan de bestaande. Wellicht heeft u wel eens gehoord van de Vitelotte Noir (de truffelaardappel), of de All Blue? Dit zijn paarse aardappelen in zowel vleeskleur als huid. Echter is de Vitelotte een erg bonkige aardappel met diepe ogen en veel pitten. De smaak wordt om schreven als iets zoeter, met een nootachtige smaak.

aardappelveredelingsbedrijf D. Biemond BV heeft in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met vreemde kleuren en na lange tijd lijkt het resultaat te gaan boeken. Er is een kruising gemaakt die het in deze jaren erg goed gedaan heeft. Een opvallend hoge opbrengst in tegenstelling tot andere paarse aardappelen, een goede regelmatige vorm en een nagenoeg vast patroon in de vleeskleur. De buitenste rand (cortex heet dit volgens mij) is wit, daarbinnen is het paars. Het merg is wit/paars. Deze aardappel is nog geen ras, maar er lopen op dit moment een hoop procedures om dit zo ver te krijgen.

Om te kijken wat de huis, tuin en keuken aardappel-eter hier van vind heb ik deze verwerkt, op de foto gezet en gevraagd wat zei hier van vinden.

Via deze link: http://www.studentenenquete.nl/vragen/i ... 53&lang=nl wil ik jullie vragen dit voor mij in te vullen.

Ook wil ik graag weten wat deze aardappel in de horeca kan betekenen. Ik ben op zoek naar enthousiaste koks, kookliefhebbers of andere horeca liefhebbers om wat te gaan experimenteren met deze nieuwe paarse aardappel, hij is beperkt op voorraad. Bij interesse mag er contact met mij, of met het bedrijf opgenomen worden!

Met vriendelijke groet,
M. Gnodde

mgnodde

Re: Nieuwe paarse aardappel

Bericht door mgnodde » 17 jan 2013, 16:23

huis tuin en keuken aardappel-eter is natuurlijk een verkeerde benaming, dit is voor iedereen bestemd! excuus

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 19 jan 2013, 16:33

Ik weet het niet, loop niet echt warm voor zo'n product..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

chef-dave
Contacteer:

Bericht door chef-dave » 26 jan 2013, 00:34

Voor mij hoeft het ook niet echt. In een tijd dat we eindelijk beseffen dat de basis het belangrijkste is van alles en we dus meer met deze pure ingrediënten gaan werken zie ik niet echt het nut als professionel om met deze "veredelde" producten te gaan werken.
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave

Soesje66

Bericht door Soesje66 » 26 jan 2013, 06:08

zo is het maar net.

Plaats reactie