Spoon des îles, Mauritius

Goede of slechte ervaringen met eten in restaurants? Vertel het hier. Niet eens met een recensie? Ook dan horen we je commentaar graag.
Plaats reactie
limo factory
Contacteer:

Spoon des îles, Mauritius

Bericht door limo factory » 02 okt 2009, 08:54

Beste Collega's,

Op vakantie in Mauritius ga je als horeca dier toch op zoek naar the best of the best. Hier kom je dan uit bij een frans Kokkie die hier onder zijn naam een eettentje heeft.

We spreken hier natuurlijk over Alain Ducasse die hier op een resort een van zijn SPOON restaurants heeft.

Dus wij ernaartoe natuurlijk.
Gister avond de taxi genomen naar een ander resort, Le Saint Géran, 10 minuten rijden.
Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen.
Het uiterlijk van het restaurant was een beetje oosters, en met een open keuken, waar de Franse chef in zijn witte buis stond te pronken.

Verder aardige gastheren, maar echt een kaste verhouding.......Hoe hoger in rang, hoe minder je hoeft te doen.
Leuke vrouwelijke sommelier uit Australië en de overige gastheren waren aardig en attent.
We hadden gekozen voor het uitgebreide menu, onder het motto, we zijn er nu toch!! SPOON EXPERIENCE.

Om te beginnen kregen we bij binnenkomst rozemarijntoastjes met (ik denk huisgemaakte) ricotta.
Als amuse was het bloemkoolcrème met gemarineerde bloemkool en een gelei van schaaldieren.
Beide waren heerlijk!
Daarna kreeg we steeds iets anders. In eerste instantie dachten we omdat ik geen ui mocht, maar het bleek dat alle mannen iets anders kregen dan de vrouw.

Vg K: Ceviche van dorade met een dip van miso, tamarinde en witte wijnazijn. Daarbij een salade van palmhart en papaya.
Vg E: Verschillende bereidingen tomaat: flan, sorbet, gazpacho met daarbij komkommer en burata

Tg1 K: Bouillon van Lapsang souchong thee en eend, met daarin ravioli’s van eendebout en fijngesneden groentes
Tg1 E: Zwarte pasta met inktvis, octopus en allerlei schelpdieren met wat sinaasappel.

Tg2 K: Lokaal visje – red drum – met een rode wijnsaus en bok choi (kleine paksoi), zilveruitjes, spinaziepuree en bacon.
Tg2 E: Albacore tonijn van de plancha met satésaus en gewokte groentes

Hg K: Entrecote en wang van rund met pommes maxime enverschillende bereidingen van palmhart
Hg E: Hertfilet met gebakken uitjes!!!, gekonfijte groente en fruit en pepersaus

Kaas E&K: St Maure met bietjes, en een romige pittige brie achtige kaas met confit van ananas en salade.

Dessert amuse: Bubble gum ijs met gefrituurd deeg met poedersuiker, wat smaakte naar oliebollen

Ng K: Chocoladetaartje met hazelnoot, amandel en nougatine
Ng E: Coupe met aardbeien en exotisch fruit, Pimm’s granité en citrus

2x espresso met friandises (maar die konden we echt niet meer op...)

Het was erg leuk, lekker en geweldig om mee te maken! Maar ook hier worden fouten gemaakt gelukkig. Roerbakgroentes bij mijn tonijn en salade bij de kaas waren kei zout, ik kreeg uitjes bij mijn piece, terwijl we uitdrukkelijk hadden gevraagd zonder, Dessertwijn werd geschonken toen het laatste hapje van het dessert genuttigd moest worden, je vraagt om 1 slokje en het volledige glas wordt gerekend.

Onze verwachtingen waren bij SPOON natuurlijk hoog en daarom is het altijd moeilijk om dat ‘waar te maken’. Dat is altijd moeilijk als gasten zo binnen komen.

Al met al mooie ervaring. Die wel natuurlijk € 300 kost.

Groeten Erik en Karin

Cees
Contacteer:

Re: Spoon des îles, Mauritius

Bericht door Cees » 02 okt 2009, 22:19

Leuk om geweest te zijn, heb je ook foto's van het restaurant zelf?
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 05 okt 2009, 12:23

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Twan

Bericht door Twan » 05 okt 2009, 17:06

Strakke foto´s

limo factory
Contacteer:

Bericht door limo factory » 05 okt 2009, 22:30

Thanx Leo

Plaats reactie