Roner kapot!! waar te repareren?

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
DishJockey
Contacteer:

Roner kapot!! waar te repareren?

Bericht door DishJockey » 02 mei 2012, 14:49

Tja, da's klote.. sinds 2 dagen maakt mijn Roner kortsluiting..de hele groep knalt er uit, ik zie dat een van de element wat roestig is waar 'ie aan de bak vastzit. Beetje zonde om 'm weg te gooien ;-)..wie weet waar je zo'n apparaat kan laten fixen?
Heel benieuwd naar jullie reactie!
Groet,

Merijn.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Roner kapot!! waar te repareren?

Bericht door Leo » 02 mei 2012, 15:18

misschien bij een elektricien. Opsturen zal wel een dure versie zijn.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

DishJockey
Contacteer:

Bericht door DishJockey » 02 mei 2012, 15:32

zat ik ook al aan te denken maar omdat het hier om precisie apparatuur gaat twijfel ik of dat dat goed genoeg is maar misschien heb je wel gelijk.. naar Spanje sturen lijkt me een duur grapje idd ;-)

Kjelt

Bericht door Kjelt » 19 jun 2012, 20:10

Is het al gelukt met de reparatie?
Wat gebeurt er precies, vliegt de aardlekschakelaar er uit of de automaat, oftewel zie je een enorme vonk/knal of is het gewoon klik stroom weg?
Er zijn verschillende mogelijkheden daarvoor zul je het apparaat eerst moeten kunnen bekijken maar als het je warmtespiraal is (bv lek of kortsluiting intern) dan zul je die door een origineel exemplaar moeten vervangen. Daarvoor zul je toch bij de fabrikant/distributeur wezen, die dingen liggen helaas niet op het schap bij de handyman. Als er een andere oorzaak is (bv vocht gemorst in de behuizing) heb je meer kans dat je bij een reparatiezaak die ook tv's etc. repareert kunt slagen. Hoe dan ook ik zou eigenlijk er voor pleiten hem naar de fabrikant op te sturen zodat deze met de originele vervangingsonderdelen kan repareren.

DishJockey
Contacteer:

Bericht door DishJockey » 04 jul 2012, 15:07

Hartelijk dank voor je reactie..inmiddels gerepareerd door de leverancier (Hakvoort).. bleek een lekkend element te zijn, 180 eurie incl. montage. Niet goedkoop maar had erger verwacht..;-)

Plaats reactie