creme brulee
creme brulee
melk - suiker - vanille - room verwarmen en daarna met eidooier afbinden. In vorm en daarna au bain marie garen.
Hoeveelheden en tijd/temperatuur zal iedereen zijn eigen voorkeur hebben, maar nu dacht ik:
als ik gesuikerde vanille melk op koelkasttemp heb (omdat ik dat ook gebruik voor ijs en zo) en ik meng het in de juiste verhouding met room en eigeel en dan koud de vormpjes in en dan de stoomoven in.
Wie ziet ergens een probleem? ik eigenlijk niet.
Heb het nog niet geprobeerd, ga ik morgen doen, maar melk is nog te warm....
Hoeveelheden en tijd/temperatuur zal iedereen zijn eigen voorkeur hebben, maar nu dacht ik:
als ik gesuikerde vanille melk op koelkasttemp heb (omdat ik dat ook gebruik voor ijs en zo) en ik meng het in de juiste verhouding met room en eigeel en dan koud de vormpjes in en dan de stoomoven in.
Wie ziet ergens een probleem? ik eigenlijk niet.
Heb het nog niet geprobeerd, ga ik morgen doen, maar melk is nog te warm....
De aanhouder wint
Re: creme brulee
Als je eerst bindt, blijft de vanille-merg gelijkmatig verdeeld.
Verder geen probleem. Als ik 's een daggie geen zin heb, dan blaf ik alle ingredienten in een maatbeker, staafmixer erdoor, combi in, en dan verder met roken/koffie drinken.
Verder geen probleem. Als ik 's een daggie geen zin heb, dan blaf ik alle ingredienten in een maatbeker, staafmixer erdoor, combi in, en dan verder met roken/koffie drinken.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW
-
kruimeltje
Als je net doet of je banketbakkers room maakt hoef je het ook niet na te garen .....denk ik
nog niet geprobeerd
nog niet geprobeerd
behaal je geen fijnere en mooiere structuur door eerst af te binden, en daarna nog volledig te garen?
kzie geen enkel verschil, behlve dat de vanille iets meer in de bodem zit. Structuur van de creme in beide gevallen goed
De aanhouder wint
Ik bedoel maar.Jom schreef:kzie geen enkel verschil, behlve dat de vanille iets meer in de bodem zit.
Hahaha... Lukt best hoor, maar niet zo lui Jom... die 2 minuten tijdswinst kan je wel ergens anders uit persen denk ik.
khoop dat je dan wel gepasteuriseerde eidooier neemt en geen verse...
De aanhouder wint
hoezo niet? Als je het verse eidooier verwarmt tot een temperatuur boven de 70C is er niks aan de hand. Bovendien vind ik gepasteuriseerde eidooier een stuk minder lekker dan verse.Jom schreef:khoop dat je dan wel gepasteuriseerde eidooier neemt en geen verse...
@yrtsap...
tuurlijk beter verse, maar we hadden het erover dat als je niet verwarmd, toch een creme brulee en/of ijs kunt maken....zie posts erboven...
tuurlijk beter verse, maar we hadden het erover dat als je niet verwarmd, toch een creme brulee en/of ijs kunt maken....zie posts erboven...
De aanhouder wint
tuurlijk gepasteuriseerde dooier voor dat soort cowboy-bereidingen Jom... Die verse bewaar ik wel voor bovenop een tartaartje 
Ja maar later spreek je over garen in de stoomoven...vandaar dat ik het verkeerd begreep denk ik. Sorry.Jom schreef:@yrtsap...