procrema
-
procrema
Kam ik procrema vergelijken met xantanas?
Wie heeft daar ervaring mee?
Wie heeft daar ervaring mee?
Re: procrema
nee, is wat anders
gelespesa is bijna hetzelfde als xantana.......... xantana=xanthaangom en gelespesa ook, maar uit mijn hoofd zit daar malto dextrine doorheen, maar zou ik even op etiket moeten kijken .
gelespesa is bijna hetzelfde als xantana.......... xantana=xanthaangom en gelespesa ook, maar uit mijn hoofd zit daar malto dextrine doorheen, maar zou ik even op etiket moeten kijken .
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook
-
Hoi Cees ,
Hartelijk dank voor de informatie
Vr Groet Martin
Hartelijk dank voor de informatie
Vr Groet Martin
Procrema is een stabilisator en emulgator voor onder andere sorbet. Ik heb er erg goede ervaringen mee in combinatie met een PacoJet.
atijd megatop ijs he;)ralph geerts schreef:Procrema is een stabilisator en emulgator voor onder andere sorbet. Ik heb er erg goede ervaringen mee in combinatie met een PacoJet.
Procreme = voor roomijs
ProSorbet = voor Sorbet
ProSorbet = voor Sorbet
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Heeft er misschien iemand een basisrecept voor het maken van sorbet in de pacojet? Ik wil een sorbet maken van witte of rode druiven. Als basis wil ik pulp/coulis gebruiken van boiron. Ik heb goede recepten voor roomijs, maar helaas niet voor sorbet! Dank bij voorbaat!
Kwestie van juiste bauméEmiel schreef:Heeft er misschien iemand een basisrecept voor het maken van sorbet in de pacojet? Ik wil een sorbet maken van witte of rode druiven. Als basis wil ik pulp/coulis gebruiken van boiron. Ik heb goede recepten voor roomijs, maar helaas niet voor sorbet! Dank bij voorbaat!
Dus als ik gewoon op 16 beaumé zit heb ik dezelfde stevige substantie als dat ik mijn sorbet afdraai met een ijsmachine?jeroenbr schreef:Kwestie van juiste bauméEmiel schreef:Heeft er misschien iemand een basisrecept voor het maken van sorbet in de pacojet? Ik wil een sorbet maken van witte of rode druiven. Als basis wil ik pulp/coulis gebruiken van boiron. Ik heb goede recepten voor roomijs, maar helaas niet voor sorbet! Dank bij voorbaat!
basis sorbet op 18 baumé, en dan opdraaien.
Ik zal het eens proberen na de vakantie. thnx.jeroenbr schreef:basis sorbet op 18 baumé, en dan opdraaien.
Doen jullie 10% procrema per afgewogen basis? hier ben ik benieuwd naar, wij zijn van mening dat je bij 10% procrema eigenlijk niet echt ijs hebt maar een soort demi-ijs, semi freddo achtig... bij 10% begint het echt te werken als cortina.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin
5% doe ik altijd
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
heb zelfs laatst 1% gedaan, prima resultaat
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin
En ikkuh laatst 0%.. Ook een prima resultaat
Maar wat is de richtlijn van de fabrikant?

Maar wat is de richtlijn van de fabrikant?
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW
10%
Het mond gevoel van het ijs wordt beter
Voor het gevoel, minder koud, waardoor meer "ijs" smaak.
Het mond gevoel van het ijs wordt beter
Voor het gevoel, minder koud, waardoor meer "ijs" smaak.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
absurde dosage, 10% ijs is geen ijs meer, 1-5% meer dan genoeg. moet zeggen dat ik prosorbet niet echt briljant vind ofzo, maar ik laat dat ook geen nacht rusten voordat ik t invries. ervaringen?
100 gram op een kilo inderdaad...
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ik ken procrema niet, omdat ik geen samengestelde produkten koop en alles zelf meng wat stabilisatoren en bindingen aangaat.
Ik veronderstel dat in procrema toch ook Guargom inzit of ben ik fout ergens ?
Ik veronderstel dat in procrema toch ook Guargom inzit of ben ik fout ergens ?
http://www.amazon.com/Frozen-Desserts-C ... t_ep_dpt_1" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet on topic wat betreft procrema, maar leuke tip voor de liefhebber.. Is geschreven door de ex chef plak van French Laundry en ook hij mengt zijn eigen hulp-poedertjes.
Heb het boek zelf net binnen, ziet er op het eerste oog prima profi uit.
Niet on topic wat betreft procrema, maar leuke tip voor de liefhebber.. Is geschreven door de ex chef plak van French Laundry en ook hij mengt zijn eigen hulp-poedertjes.
Heb het boek zelf net binnen, ziet er op het eerste oog prima profi uit.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW