welk product vinden jullie ondergewaardeerd ?.
wat vinden jullie een ondergewaardeerd product ?
wat vinden jullie een ondergewaardeerd product ?
in navolging van het overgewaardeerd product http://www.koksforum.nl/phpBB2/viewtopi ... =20&t=5036 nu ook de andere kant.....
Re: wat vinden jullie een ondergewaardeerd product ?
lavas/maggiplant
ingewanden
ingewanden
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Technische delen vlees (nek, wangen maar ook bijv. tong)
Hele vissen i.p.v. altijd maar filets
Onze oer-hollandse overheerlijke gerookte paling, altijd aanwezig op oubollige buffetten maar zelden in serieuze restaurants
Hele vissen i.p.v. altijd maar filets
Onze oer-hollandse overheerlijke gerookte paling, altijd aanwezig op oubollige buffetten maar zelden in serieuze restaurants
Vind ik wel meevallen. Je ziet hem veel in combi met ganzelever tegenwoordig (Blumenthal in 2004). Een (ongetwijfeld goeie) uitvoering daarvan kan je bijvoorbeeld vinden bij het Nonnetje.Pinxo schreef:Onze oer-hollandse overheerlijke gerookte paling, altijd aanwezig op oubollige buffetten maar zelden in serieuze restaurants

Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW
die hebben we ook op de kaart gehad. Top combi!
maar.. mensen zouden wel wat meer met kruiden uit de eigentuin mogen doen.
Vlierbesbloesem ofzo..
maar.. mensen zouden wel wat meer met kruiden uit de eigentuin mogen doen.
Vlierbesbloesem ofzo..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
wat te denken van onze dagdagelijkse aardappel, kan je letterlijk alle kanten mee uit, maar word gewoontjes beschouwd omdat we hem zo voorradige hebben
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
Dave
Dacht ik ook meteen aan. Maar ik denk niet dat je van "ondergewaardeerd" kan spreken over iets wat zoveel gebruikt wordt.chef-dave schreef:wat te denken van onze dagdagelijkse aardappel, kan je letterlijk alle kanten mee uit, maar word gewoontjes beschouwd omdat we hem zo voorradige hebben
Een bombe van gehakt in eigen jus, met gedopte erwten en aan tafel geprakte gekookte aardappelen
vind ik wel plutter, we hebben allen plongeurs in dienst die je dagelijks ziet zwoegen en dikwijls ondergewaardeerd zijn. Dus denk het ook zo kan zijn met grondstoffen.Pluter schreef:Dacht ik ook meteen aan. Maar ik denk niet dat je van "ondergewaardeerd" kan spreken over iets wat zoveel gebruikt wordt.chef-dave schreef:wat te denken van onze dagdagelijkse aardappel, kan je letterlijk alle kanten mee uit, maar word gewoontjes beschouwd omdat we hem zo voorradige hebben
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
Dave
ok, fair enough.chef-dave schreef:vind ik wel plutter, we hebben allen plongeurs in dienst die je dagelijks ziet zwoegen en dikwijls ondergewaardeerd zijn. Dus denk het ook zo kan zijn met grondstoffen.
Dan heb ik hier in het kader van mooie ingredienten die nooit echt "credits" krijgen een mooie link!
http://www.lomejordelagastronomia.com/e ... asp?key=99
ui/aardappel/ei/.......en zelfs een funktioneel takje dille!
(oh ja! En water natuurlijk!)
In de Spaanse keuken is de aardappel altijd al een gewaardeerd ingrediënt geweest, net als in Griekenland
-
Amazingtruffle
- Contacteer:
Oh???
Misschien vroeger, maar men doet in de griekse keuken niet bijzonder veel met aardappel.
Dan zou ik aubergine opperen als ongewaardeerd product.
Of rucola, die hier gewoon mega scherp is!
Misschien vroeger, maar men doet in de griekse keuken niet bijzonder veel met aardappel.
Dan zou ik aubergine opperen als ongewaardeerd product.
Of rucola, die hier gewoon mega scherp is!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
- Cees Timmerman
- Contacteer:
Spek, in al zijn verschijningsvormen ( pancetta, lardo ect). Spek is gewoon het lekkerste wat er is. Trouwens,: vet in het algemeen wordt zwaar ondergewaardeerd (meestal niet door koks, maar door gasten). Zonder vet geen smaak.
Ben ik het volledig mee eens!!! Dus om het helemaal lekker te maken Pomme Bouchon,MmmmmmmmmmmmmCees Timmerman schreef:Spek, in al zijn verschijningsvormen ( pancetta, lardo ect). Spek is gewoon het lekkerste wat er is. Trouwens,: vet in het algemeen wordt zwaar ondergewaardeerd (meestal niet door koks, maar door gasten). Zonder vet geen smaak.
Dave
Dave
Dat vind ik ook, "the fatter the better". Trouwens, Cees, als je echt een vetaanbidder bent, is dit boek ook wel wat voor je http://www.amazon.com/Fat-Appreciation- ... 689&sr=8-1Cees Timmerman schreef:Spek, in al zijn verschijningsvormen ( pancetta, lardo ect). Spek is gewoon het lekkerste wat er is. Trouwens,: vet in het algemeen wordt zwaar ondergewaardeerd (meestal niet door koks, maar door gasten). Zonder vet geen smaak.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Ik een tijd terug een mooie lende van de blonde aquitaine meegenomen. Waarop mijn moeder vervolgens al het vet wegsneed wat ze maar kon vinden 
leuk dat er aan t nonnetje gedacht is ,de terrine zelf maakt michel al zeker 8 jaar,we gebruiken ook veel incourante delen als nek,tong,wang,schenkel,staart en vissen als makreel, schar ,poon ,koolvis, schelvis ,octopus ,inktvis etc
lamsnek, kvind het echt wel lekker..
heb het chef nog even gevraagdt de terrine paling ganzenlever siert zijn menukaart al sinds 1993 ,het gerecht op de foto is al oud de garnituren zijn inmiddels wel anders maar de terrine is altijd t zelfde