San Pellegrino World's Best Restaurants 2011

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
berexstone

San Pellegrino World's Best Restaurants 2011

Bericht door berexstone » 18 apr 2011, 21:45

De uitslagen van het jaarlijkse feestje van het Britse "Restaurant Magazine", inmiddels legendarisch. Een half uurtje geleden.

1 - NOMA - Denmark
2 - EL CELLER DE CAN ROCA - Spain
3 - MUGARITZ - Spain
4 - OSTERIA FRANCESCANA - Italy
5 - THE FAT DUCK - UK
6 - ALINEA - USA
7 - D.O.M. - Brazil
8 - ARZAK - Spain
9 - LE CHATEAUBRIAND - France
10 - PER SE - USA

15 - HOF VAN CLEVE - Belgium
17 - OUD SLUIS - Netherlands

36 - LE QUARTIER FRANCAIS - South Africa (chef = Margot Janse from the Netherlands)

46 - DE LIBRIJE - Netherlands

Cees Timmerman
Contacteer:

Re: San Pellegrino World's Best Restaurants 2011

Bericht door Cees Timmerman » 20 apr 2011, 05:32

Blijft toch een beetje een subjectief verhaal, zoveel UK restaurants in de top, als de top 50 pak 'm beet door een Frans tijdschrift zou zijn samengesteld (of door een Spaans, Japans enz) dan zou het er waarschijnlijk wel een tikkie anders uitzien.

berexstone

Bericht door berexstone » 20 apr 2011, 10:41

Cees Timmerman schreef:Blijft toch een beetje een subjectief verhaal, zoveel UK restaurants in de top, als de top 50 pak 'm beet door een Frans tijdschrift zou zijn samengesteld (of door een Spaans, Japans enz) dan zou het er waarschijnlijk wel een tikkie anders uitzien.

Daar ben ik ook bang voor.
Het blijft gewoon een leuk aardigheidje. Ik heb het Restaurant Magazine al vanaf het begin, toen ze nog behoorlijk kleinschalig ergens drie hoog achter in Regent Street zaten. Toen kwam de eerste lijst, toen de tweede, geen hond die het kocht en niemand die ervan gehoord had... Ik geloof dat pas vanaf de derde of vierde jaarlijst de "legende" werd geboren...
Op papier, in print dus, ziet het er fantastisch uit, mooi van vormgeving, papierkwaliteit en kleur.

Maar het slaat in feite totaal nergens op die hele jaarlijst...wat te denken van bistro's en restaurants als "Le Châteaubriand" of "St John's", bij laatstgenoemde is het gewoon stevig vlezen en pezen op het bord, die kun je niet naast "Oud Sluis" of "El Celler de Can Roca" zetten natuurlijk...

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 20 apr 2011, 11:40

Helemaal gelijk. Ik ben ooit ook eens bij St Johns geweest, twee weken geleden was ik bij Roca, die engelsen mogen Joan Roca's veters nog niet aanraken, laat staan vastmaken.

lowie

Bericht door lowie » 20 apr 2011, 12:08

Ik denk dat je die lijst met een grote korrel zout moet zien !!

Pluter

Bericht door Pluter » 20 apr 2011, 22:16

Alle lijstjes zijn per definitie subjectief.. desalnietemin leuk voor degenen die erin staan!
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Maurits

Bericht door Maurits » 21 apr 2011, 07:13

Ik vraag me af hoe UK-vertekend die lijst is. Hoe de lijst wordt samengesteld, klinkt toch wel betrouwbaar:

"The list is created from The World’s 50 Best Restaurants Academy, an influential group of over 800 international leaders in the restaurant industry, each selected for their expert opinion of the international restaurant scene. The Academy comprises 27 separate regions around the world. Each region has its own panel of 31 members including a chairperson to head it up. The panel is made up of food critics, chefs, restaurateurs and highly regarded ‘gastronomes’ each of whom has seven votes. Of the seven votes, at least three of which must be used to recognise restaurants outside of their region. At least 10 panellists from each region change each year." Bron: http://www.theworlds50best.com/the-academy/how-we-do-it" onclick="window.open(this.href);return false;
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

vegas

Bericht door vegas » 05 mei 2011, 11:44

Jah ieder kan zo zijn eigen lijstje maken!
Gewoon naar je EIGEn Top kijken :P

vegas

Bericht door vegas » 06 mei 2011, 15:58

Of er iemand ooit daar zal eten......... ? :lol:
Die Engelsen weten wat overdrijven is :D
't zal zeker naar oude slippers smaken :P

Plaats reactie