Jalhaij wil kunstdiscussie aan tafel

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Jalhaij wil kunstdiscussie aan tafel

Bericht door Webmaster » 14 feb 2006, 07:12

Topkok Pascal Jalhaij van restaurant Chatillon in Noordwijk aan Zee wil dat er aan tafel gepraat en gediscussieerd wordt over kunst. De kookvedette van de eetgelegenheid in het luxe Palace Hotel presenteert binnenkort subtiele kunstwerken op zijn restauranttafels.

Volgens Director Food & Beverage Ron Schouwenburg gaat het om spannende porseleinen beeldjes die vragen om discussie aan tafel. De keramische kunst met een gastronomische knipoog met de naam Cuisine Pascal Jalhaij, is één van de acties die Jalhaij onderneemt om zijn restaurant nog interessanter te maken, aldus Schouwenburg.
De kunstvoorwerpen zijn gecreëerd door Addy Bloem. Bloem studeerde in Amsterdam glazuurtechnieken op de Gerrit Rietveld Academie. Met haar speelse manier van boetseren heeft ze een geheel eigen stijl ontwikkeld. Schouwenburg: ‘De stijlvolle en een tikje eigenwijze creaties passen uitstekend bij Cuisine Pascal Jalhaij’.

http://www.restaurantchatillon.nl/
Kokforum.nl : de website voor koks

Haute-cuisine.nl

Bericht door Haute-cuisine.nl » 15 feb 2006, 00:20

Naar mijn mening vraagt dat wel om zeer specifieke/ kunstzinnige gasten en zullen die er in grote getalen dan komen lijkt mijn nog maar de vraag

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 15 feb 2006, 08:19

Is wel een markt voor. vorige bedrijf deden ze mee aan proeven van kunst. waarbij mensen hun beschilderede onderbord mee mochten nemen. daar kwamen ook een hoop mensen opaf die anders nooit daar zouden gaan eten

Haute-cuisine.nl

Bericht door Haute-cuisine.nl » 15 feb 2006, 15:41

Dat was eenmalig, ik krijg de indruk van het verhaal dat het altijd de bedoeling zal zijn ....

ralph geerts

Bericht door ralph geerts » 15 feb 2006, 15:58

was niet eenmalig door groot succes loopt die actie nu ook in regio tilburg, den bosch en den haag ook eindhoven gaat er aan mee doen

Plaats reactie