Etoile magazine is gestopt

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
berexstone

Etoile magazine is gestopt

Bericht door berexstone » 28 mar 2011, 12:30

Het Franse culinair magazine "Étoile, le magazine du guide Michelin" is opgehouden te bestaan. Ondanks de uitzonderlijk hoge kwaliteit van foto's, artikelen en lay-out bleef de verkoop laag.
In eerste instantie werd het magazine uitgegeven door de beroemde kookboeken-uitgeverij Glénat. Om dezelfde reden stopten die er ook al mee, waarna, vanaf nummer 10, Michelin het magazine zelf ging uitgeven. Ondanks verwoede pogingen van ondermeer ikzelf lukte het niet om er een succes van te maken... Met nummer 17 (februari-maart 2011) is dan ook de stekker eruit getrokken.

Dit doet de vraag rijzen of er een markt is voor tijdschriften over het hogere segment en de betere restaurants, hotels, chambre d'hôtes etc. ?
Het lijkt erop dat de meeste mensen, levensgenieters tot hobbykoks, genoegen nemen met meer banale tijdschriften, met vooral veel recepten.

Ook het Franse GaultMillau magazine had hier last van. GaultMillau magazine bestaat sinds 1971 en was in het begin erg elitair. Het magazine kreeg dan ook na de eeuwwisseling een facelift en werd iets populairder. Enkele jaren geleden werd GaultMillau magazine nog een keer veranderd, en kwam er meer ruimte voor keukenhebbedingetjes en populairdere recepten. Vanaf dat moment steeg de verkoop.

Erg jammer van Étoile magazine...... Op http://www.etoilemagazine.fr" onclick="window.open(this.href);return false; kan men nummer 1 t/m 17 nog eens doorbladeren. Op 'magazine' linksboven klikken voor het archief.

cyrano
Contacteer:

Re: Etoile magazine is gestopt

Bericht door cyrano » 29 mar 2011, 00:54

De druk van het Internet is groot op uitgevers. Die moeten vernieuwen om boven te blijven. En dan zijn luxe uitgaves een risico. Zelfs de mode wereld moet inbinden...

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 29 mar 2011, 17:00

vond het altijd een leuk magazine.
Gedrukt, is wat mij betreft leuker dan een internetpagina.
Alhoewel, zo'n ipad me ook wel handig lijkt.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

berexstone

Bericht door berexstone » 18 apr 2011, 22:25

Er is nog een (voorlopig) laatste verschenen, de nummer 18, met een voorjaarsspecial.

Franco

Bericht door Franco » 30 apr 2011, 17:50

Had mij nog geabonneerd op Etoile, maar helaas is het magazine gestopt.
Zijn er nog mensen die oude nummers hebben en die willen verkopen ?
Ik ben er ten zeerste in geïnteresseerd.
Het magazine van Gault Millau is niet slecht maar niet te vergelijken met Etoile, dat informatief een hoog niveau haalde.

Plaats reactie