Signé Ferran !

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
berexstone

Signé Ferran !

Bericht door berexstone » 18 apr 2010, 12:54

De hotelketen 'NH' heeft zojuist een hotel geopend aan Lyon aéroport. Nou...en, zult u zeggen... Nou, de kaart en het restaurant concept zijn van de hand van Ferran Adrià. Het hotel-restaurant heet "Nhube" en is een mix uit de lokale keuken van Lyon, Catalanië en de "wereldkeuken" geinterpreteert volgens Ferran Adrià dus. Opvallend is dat de menuformules voor net iets minder dan 30€ starten... Dus...als de aswolken weg zijn, allemaal het vliegtuig in naar Lyon !

Bchef1
Contacteer:

Re: Signé Ferran !

Bericht door Bchef1 » 18 apr 2010, 14:59

Hier in Den haag zit al een tijdje een N-H hotel met zo'n Nhube restaurant. Ben er geweest (uiteraard)...wat een drama zeg.
Volgens mij is de naam van Adria vooral een marketing truc. Het eten was ok, maar ook niet meer dan dat. Met gerechten geinspireerd op de catalaanse keuken had ik toch iets meer verwacht. De gerechten waren kaal, redelijk smaakloos en niet beter dan eetcafe-niveau.
Ik ben ook verbaasd dat zo'n topper hier zijn naam aan verbind. (maarja, Cas verkoopt ook kroketjes dusss..)
En de menuprijs is plm 36 eurie, wat toch echt te veel is voor het gebodene.
I love defenseless animals, especially in a good gravy

berexstone

Bericht door berexstone » 18 apr 2010, 15:19

Ja, eens op de website van NH hotels gekeken, blijkt dat er alleen in Spanje al zo'n 10 van die 'Ferran' restaurants zijn... Het lijkt me ook niet veel soeps... Ook al doet ie het voor het geld dan zou hij toch meer aandacht moeten besteden aan het hele gebeuren. Zo worden mensen écht op het verkeerde been gezet...

Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 » 18 apr 2010, 16:24

tja, het lijkt wel of dat als je eenmaal beroemd bent je een soort van verplicht bent je naam te grabbel te gooien.
kijk maar naar Cas met zijn kroketjes (die echt niet zo top zijn) en Princess apparaten, Herman ligt of hangt (wat je wil :wink: ) bij de Blokker, Jamie kom je echt overal tegen...
Dat deze gasten lang niet altijd weten waar ze hun naam op zetten bewijst wel dat internetfilmpje met Albert(?) Roux die loopt te schelden op de gebruikte garde om er vervolgens achter te komen dat zijn naam erop staat :mrgreen:
I love defenseless animals, especially in a good gravy

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 19 apr 2010, 04:52

Las pas een artikel over beroemde chefs die meer en meer hun naam verbinden aan first class vliegtuigmaaltijden en dat het nog steeds niet te knagen is. Sluit denk ik aan bij het NH Hotelles verhaal. Uit protest blijf ik economy viegen :evil: .

yrtsap

Bericht door yrtsap » 19 apr 2010, 09:06

Ik denk dat we even logisch moeten nadenken en realistisch zijn. Het maken van een vliegtuigmaaltijd is niet zo makkelijk als het lijkt, er zijn met verschillende dingen te kampen zoals, verlies van smaak in lucht, een breed aantal gasten en het belangrijkste ding, het budget.

Ik denk dat je over mr Spijkers mag zeggen wat je wil, maar als je zoveel gedaan hebt voor de Nederlands gastronomie en in je na dagen van je carierre nog wat leuk centen kan bijverdienen en (via) princess op de mooiste plekken op aarde komt, ik het ook zou doen.

Pluter

Bericht door Pluter » 19 apr 2010, 09:46

yrtsap schreef:Ik denk dat je over mr Spijkers mag zeggen wat je wil, maar als je zoveel gedaan hebt voor de Nederlands gastronomie en in je na dagen van je carierre nog wat leuk centen kan bijverdienen en (via) princess op de mooiste plekken op aarde komt, ik het ook zou doen.
Zo is het maar net Yrtsap!

Ik heb deze man pakweg 2 jaar geleden nog 15 uur per dag, 6 dagen in de week met een heftig ontstoken been en onder de antibiotica de kar zien trekken. Ben benieuwd hoeveel van de mensen, die zijn kroketjes niet zo lekker vinden, hem dit na kunnen doen op zijn leeftijd.

Dhr Adria wordt van Elbulli waarschijnlijk ook niet rijk.. Heeft ie ondertussen niet genoeg betekend om een beetje bij te mogen beunen?
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 19 apr 2010, 12:11

Ik realiseer mij terdege dat het maken van een smakelijke vliegtuigmaaltijd vanwege omstandigheden niet eenvoudig is,
maar je gaat je goede naam, zorgvuldig opgebouwd na jaren zwoegen achter de kachel, toch niet te grabbel gooien door die naam te verbinden aan een inferieur produkt. Ik zag op de Franse tv Marco Pierre White reklame maken voor groente bouillon blokjes, hoe behoud je geloofwaardigheid als je in je boeken rept over alleen de beste ingredienten, ambachtelijk enz enz en andere kant je verbindt aan dat soort produkten, beetje krom, niet?
Ik begrijp best dat mensen willen cashen, het leven als restaurateur is geen vetpot, maar misschien zijn er andere wegen.

Pluter

Bericht door Pluter » 19 apr 2010, 13:14

http://www.radiotimes.com/content/featu ... rre-white/" onclick="window.open(this.href);return false;

MPW over oa Knorr, media koks... Vergeet het laatste stukkie niet te lezen.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 19 apr 2010, 15:40

Ik dacht dat being polite een volkseigenschap was van de Britten. Wat een hork die MPW. Gelukkig bied hij zij excuses nog aan. Waarom moeten Britse chefs vaak nog dat sterotype beeld van de norse keukendictator hoog houden. Beetje vermoeiend die attitude.

Plaats reactie