Geweld Londense Restaurant Oorlog escaleert!

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
berexstone

Geweld Londense Restaurant Oorlog escaleert!

Bericht door berexstone » 12 mar 2010, 14:01

Tussen "the City of London" en het begin van "the East End" ligt de wijk Shoreditch evenals Whitechapel (alhoewel Whitechapel wel tot het East End gerekend wordt). Sinds een jaar of tien is Shoreditch erg trendy geworden, er zijn veel artiesten en kunstenaars komen wonen (oa Amy Winehouse, Pete Doherty, Lilly Allen) en door de ligging naast Londen's financiële hart, veel beursmakelaars en jonge bankiers, de snelle jongens dus. En waar snelle jongens met hun bonus Astons, Ferraris en Porsches opduiken schieten er trendy, meestal goede, restaurants als paddestoelen uit de grond.
Uiteraard kwamen er zoals dat gaat meer en meer gastropubs, lunchrestaurants, tapas toestanden, cocktailclub restaurants bij, die uiteraard allemaal een 'piece of the pie' moesten hebben om te blijven bestaan. Die restaurants worden, net zoals in de rest van Londen, echt niet gerund door de naam "op het etiket". Een horeca-ondernemer, top-chef, tv-chef (Jamie Oliver zit ook daar) heeft in een stad als Londen daar niet het geld voor. Er zitten dan ook keiharde financiële geldschieters achter. Sinds een jaar of twee geleden de crisis toesloeg word geweld en brandstichting niet meer geschuwd. Gisterochtend bereikte deze restaurantoorlog een voorlopig hoogtepunt toen om half vier 's ochtends omwonenden een luide ontploffing hoorden. Nog voor vier uur stond het trendy restaurant "Sosho" en de bijbehorende "East Room private members club" in lichterlaaie. Beide zaken liggen aan Tabernacle street, de grens tussen "the City" en Shoreditch. De brand bleef niet beperkt tot de restaurant ruimtes maar breidde zich razendsnel uit over alle 5 verdiepingen van het 'officeblock'. Ook het aangrenzende, eveneens vijf verdiepingen hoge kantoorgebouw brandde volledig uit. Om 6 uur 's ochtends had de London Fire Brigade 20 blusvoertuigen, 4 platformhoogwerkers en meer dan 100 brandweerlieden ter plaatse. Volgens London Fire Commissioner (hoofd-commandant) Ron Dobson was de brand "uitzonderlijk fel door het gebruik van brandversnellers en werd het werk bemoeilijkt door een enorme rookontwikkeling als gevolg van het soort dakbedekking". Volgens Dobson "is het duidelijk dat de brand aangestoken is". Vanmorgen om 11 uur waren nog twee brandweervoertuigen aanwezig nadat gisteravond om 23:20 het sein 'brand meester' kon worden gegeven. Er vielen overigens geen slachtoffers. Het is de zoveelste geweldpleging in een restaurant in korte tijd... (http://www.sosholondon.com" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bchef1
Contacteer:

Re: Geweld Londense Restaurant Oorlog escaleert!

Bericht door Bchef1 » 12 mar 2010, 21:53

gezellig!
gouwe ouwe van de The Clash erbij:

Link

:twisted:
I love defenseless animals, especially in a good gravy

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 13 mar 2010, 13:05

Aiaiai, the clash, jeugdsentiment, top.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 14 mar 2010, 07:46

Als ik mij niet vergis was Shoreditch/Whitechapel ook een tijdje geleden het werkterrein van Jack the ripper, het is dus al jaren een gezellige buurt.

berexstone

Bericht door berexstone » 14 mar 2010, 13:59

Cees Timmerman schreef:Als ik mij niet vergis was Shoreditch/Whitechapel ook een tijdje geleden het werkterrein van Jack the ripper, het is dus al jaren een gezellige buurt.
haha, ja inderdaad. En in de jaren zestig was het "Kray territory", naar de beruchte gangster tweeling Ronnie en Redgie Kray en hun broer Charles.
Vandaar uit hielden ze het uitgaansleven in Soho en the West End in een ijzeren greep. In Whitechapel, schuin tegenover het beroemde "Royal London Hospital" ligt (ongeveer driehonderd meter links als je uit het metro station komt) de gastro-pub "The Blind Beggar". Vroeger natuurlijk dé gangster pub van de tweeling. Nu kun jer er ook goed en redelijk goedkoop eten. Met foto's van "East End" boxers en Amerikaanse fimsterren poserend met de Kray's aan de muur beleef je een beetje de jaren zestig in Oost-Londen (District line tube, station Whitechapel).

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 14 mar 2010, 14:12

Goeie tip Berexstone, ga ik de volgende keer in London zeker bezoeken. Als die pub vol zit met van die figuren als uit de Guy Ritchie films, dan kan mijn dag niet meer stuk. Welk tube station is dat?

berexstone

Bericht door berexstone » 14 mar 2010, 22:36

Ha Cees,
Tube station = gewoon Whitechapel, op de District Line (de groene lijn).
De "Blind Beggar" is linksaf als je de tube uitkomt en dan zo'n 300 meter verder aan de linkerkant. De beruchte Londense gangster "Mad" Frankie Fraser (nu 85) is nog altijd één van de stamgasten. Als je gaat googelen op het net pas dan even op met een andere "Blind Beggar" club, die ligt in West-Londen en heeft met de échte, oost-londense, niets te maken. Er staat ook ergens onder "Blind Beggar" een aantal foto's van een aantal van de gangsterpubs. De Kray's zeiden : "The Beatles and the Stones rule music, Carnaby Street rules fashion en we (the Kray's) rule London !"

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 14 mar 2010, 23:01

Thanks for the information.
Woon jij in London?

berexstone

Bericht door berexstone » 15 mar 2010, 13:53

Cees Timmerman schreef:Thanks for the information.
Woon jij in London?
Nee, maar kom er regelmatig. Ik heb in Londen gewerkt en op aanraden van Pierre Koffman geen appartement gehuurd maar gekocht. Toen ik na 1 1/2 jaar uit Londen vertrok heb ik het appartement gewoon aangehouden en verhuurd. De huur betaald dus de hypotheek. In Londen vanwege de woningnood ideaal. "La Tante Claire" was in Chelsea (waar nu Ramsay zit) en ik kocht een woninkje vlak achter Sloane Square, op loopafstand dus (gelukkig maar want een auto kon er toen niet meer af...) In de periode tot 2007 verdubbelde de waarde van het appartement en in 2008 met nog veel meer. Ondanks de crisis bleef de waarde van de huizen in de Londense deelgemeentes 'City of Westminster' (waar ik woon) en 'Royal Borrough of Kensington & Chelsea' onaangetast, vooral door de Russen en nu de Chinezen die onroerend goed kopen.

Ik woon in Zwitserland en ben onlangs verhuisd van Luzern naar het dorpje Ringgenberg aan het Brienzermeer bij Interlaken in het kanton Berner Oberland.
Overigens ben ik van plan om over een paar maanden Leo te bezoeken, dan is het leuk om ook bij jou langs te gaan.

groeten, Robert.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 15 mar 2010, 21:13

Dat zou leuk zijn, wij zitten vlak bijelkaar.

Plaats reactie