Beste oliebollen Komen uit Rotterdam!

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
toppatissier

Beste oliebollen Komen uit Rotterdam!

Bericht door toppatissier » 28 dec 2009, 18:07

Alhoewel misschien de meeste koks vinden dat een oliebol geen culinair hoogstandje is,
ben ik van mening dat het "oerhollandse bolletje" een zeer ondergewaardeerd product is en nog best moeilijk is om te maken.
Daarom des te meer lof voor Richard Visser uit Rotterdam die zich dit jaar de beste oliebollenbakker van Nederland mag noemen!

Voor de geïnteresseerden, Ik heb op mijn site de volledige test staan; http://allesoverpatisserie.nl/?page_id=884

Het volledige bericht;
Het Algemeen Dagblad (AD) organiseert sinds 1993 de jaarlijkse oliebollentest. Redacteuren gaan op zoek naar de beste oliebollenverkoper van Nederland en halen steekproefsgewijs porties oliebollen (mét krenten) bij verkooppunten in heel het land. De testvond voor de 16 keer plaats en is uitgegroeid tot ‘de Michelin in oliebollenland’. De lekkerste oliebol komt voor de zevende keer van de Gebakkraam vanRichard Visser aan de Heemraadsingel in Rotterdam. Twee jaar geleden moest hij genoegen nemen met een vijfde plaats; daarvoor was hij vijf jaar nummer één, net als in 2008.

De smerigste oliebol is in Leiden te koop: volgens de jury verkoopt de gebakkraam op de Garenmarkt ‘braakballen’. De tweede plaats was voor Gebakkraam Bischoff-Hanraths in Apeldoorn, de derde plaats voor Bakkerij Oling in Maarssen. Over het algemeen zit er een stijgende lijn in de kwaliteit van de bollen. Van de 105 geteste kramen haalden er 59 een voldoende. Op nog maar vier van de tien verkoopplekken liggen ‘onsmakelijke tot onverteerbare oliebollen’ op de consument te wachten, aldus het AD. Een oliebol met krenten kost doorgaans tachtig cent.

BRON: AD

Plaats reactie