ISPC in de Etalage

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Cees
Contacteer:

ISPC in de Etalage

Bericht door Cees » 08 jun 2009, 10:50

ISPC staat in de verkoop

De vier horecagroothandels van ISPC staan in de etalage. Dat heeft financieel directeur Pierre Boury van het Belgische wijnhuis Fourcroy Group, de huidige eigenaar van ISPC, bevestigd.

Boury zegt dat er gesprekken met overnamekandidaten worden gevoerd, maar dat het nog niet zeker is dat de verkoop doorgaat. ‘Het is een scenario dat we analyseren. Maar je moet wel overeenstemming bereiken over de prijs’, zegt hij in BN/De Stem. Die overeenstemming is er nog niet, geeft Boury aan.

De meest waarschijnlijke kandidaat om ISPC in te lijven, lijkt Hanos. Een van de grote concurrenten van ISPC heeft momenteel dertien vestigingen in Nederland en twee in België. Boury erkent dat Hanos interesse heeft. Daarnaast zijn er volgens hem nog andere partijen in de markt. Hanos wil nog niet reageren op de overnameplannen.

ISPC omvat vier horecagroothandels: twee in Nederland (Breda en Utrecht) en twee in België (Gent en Luik). In Nederland werken ongeveer tweehonderd mensen, voor het overgrote deel (170) in Breda. Wat een eventuele overname voor het ISPC-personeel kan betekenen, is nog niet duidelijk.

Manager Henk van der Kaap van de Bredase vestiging zegt nog niets concreets te hebben vernomen. ‘Wij horen ook veel geruchten over overname. Maar die doen al de ronde zolang als ik hier werk, twaalfeneenhalf jaar.’ Maar de crisis treft de horeca zwaar, en dat merken ook de groothandels. ‘We hebben beter jaren gehad’, erkend Van der Knaap.

bron: www.missethoreca.nl
donderdag 04 juni 2009, Demian van der Reijden
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: ISPC in de Etalage

Bericht door Leo » 08 jun 2009, 14:46

Yep, wist het al een tijdje. Roddels gingen best hard. Hanos is wel een erg mooie winkel. Zou mooi zijn als die het kunnen kopen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 08 jun 2009, 15:26

Een oude collega werkt nu bij de Sligro vis afdeling. Die hoorde al 2 maand terug dat er gespeculeerd werd over eventuele overname. Who knows?

thebaldchef

Bericht door thebaldchef » 16 jun 2009, 13:01

bedrijf waar ik nu werk zit al heel lang bij ispc.. het was mijn eerste ervaring met hun. en ik moet zeggen, wtf..

elke bestelling worden we terug gebeld soms wel 4 x door andere afdelingen dat er dingen niet zijn.. bulk pakken slagroom.. vleeswaar etc..

verbaasd me nix dat ze moeten verkopen..

Emiel

Bericht door Emiel » 23 jun 2009, 19:35

Schijnbaar staat er in Breda niemand nog met plezier te werken. Logisch ook. En klanten zouden er ook niet zijn. Volgens mij is ispc een beetje "overhyped" door de jaren heen.

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 24 jun 2009, 06:58

Kom er al meer dan 20 jaar. Vroeger was het the place to be, trendsetter. Nu is het mooie bedrijf verworden tot een normale, modale horecagroothandel. Zeer spijtig, het was zo'n mooi bedrijf. Misschien dat het bij een overname de grandeur van vervlogen tijden kan hervinden.

timberland

Bericht door timberland » 01 jul 2009, 14:53

ISPC Nieuwegein gaat dicht
I Prefere the '53 by myself

Plaats reactie