2de Editie Food Inspiration Magazine

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
boderoode

2de Editie Food Inspiration Magazine

Bericht door boderoode » 08 apr 2009, 14:47

Beste Foodservice professional,

De tweede editie van het Food Inspiration Magazine is verstuurd.
Voor wie nog geen lid is kan het magazine via de volgende link bekijken:

http://foodinspiration2.shootmyfood.net

Wil je het magazine blijven ontvangen?
Meld je dan aan voor de mailinglijst: http://profiel.magazine.foodinspiration.nl

Veel kijk-, lees- en leerplezier.

cyrano
Contacteer:

Re: 2de Editie Food Inspiration Magazine

Bericht door cyrano » 08 apr 2009, 15:46

En ga je daarvoor elke keer een nieuw topic aanmaken?

Pinxo

Bericht door Pinxo » 09 apr 2009, 09:42

Komt op mij nog steeds over als een blad voor livestyle-groupies met het IQ van een mandarijntje...
Overigens:
Het is "Meld u hier aan" en niet Meldt u hier aan". Gebiedende wijs dus stam zonder t

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 09 apr 2009, 10:50

moet je heel eerlijk vertellen dat mijn spelling ook niet best is.... :D
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Bericht door Pluter » 09 apr 2009, 12:08

Leo schreef:moet je heel eerlijk vertellen dat mijn spelling ook niet best is.... :D
Klopt Leo :wink:

Dat spellen schijnt zelfs een groot deel van de HBO/-universitair studenten last van te hebben. Rond de 80% van de PABO studenten (de opleiding, niet de folder in de bruine envelop) zakt zelfs voor een examen Nederlands op laatste jaar basisschool niveau.

Wat mij echter in keukens opvalt, is dat ik zeer regelmatig (prima) koks tegen kom die gewoon ronduit dyslectisch zijn (die zal je op dit forum dus niet zo snel vinden). Je komt af en toe echt de raarste stickertjes en MEP-lijsten etc tegen. Ik heb een beetje het gevoel dat het percentage zelfs bovengemiddeld is tov andere beroeps-groepen. Ik heb wel een idee, maar zou toch weleens bevestigd willen zien of dit waar is en hoe dit nou komt.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Pinxo

Bericht door Pinxo » 09 apr 2009, 12:49

Leo schreef:moet je heel eerlijk vertellen dat mijn spelling ook niet best is.... :D
Maar dat verhindert je nog niet om een goeie kok te zijn!
zo verwacht ik van een redacteur ook niet dat hij lekker kan koken, wel dat hij fatsoenlijk spelt, da's immers zíjn vak!!

Maurits

Bericht door Maurits » 09 apr 2009, 13:32

tja, spelvouten maken komt vaak voort uit snel typen, luiheid om na te lezen of desinteresse in taal....Ik maak ook fouten, zeker hier op het forum en in informele emails, maar officiele/gedrukte documenten die ik schrijf moeten foutloos zijn. En dat geldt ook voor menukaarten in restaurants; als daar fouten op (of 'in' ? :D ) staan, is het gewoon knullig, zelfs onprofessioneel.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 09 apr 2009, 14:30

Pluter schreef:Wat mij echter in keukens opvalt, is dat ik zeer regelmatig (prima) koks tegen kom die gewoon ronduit dyslectisch zijn (die zal je op dit forum dus niet zo snel vinden). Je komt af en toe echt de raarste stickertjes en MEP-lijsten etc tegen. Ik heb een beetje het gevoel dat het percentage zelfs bovengemiddeld is tov andere beroeps-groepen. Ik heb wel een idee, maar zou toch weleens bevestigd willen zien of dit waar is en hoe dit nou komt.
Niet alleen koks. Reken garagisten en andere techniekers er ook maar bij...

't is dan ook logisch dat die mensen voor een vak kiezen waarin ze niet veel hoeven te schrijven, zou ik zo denken.

Pluter

Bericht door Pluter » 09 apr 2009, 15:47

cyrano schreef:Niet alleen koks. Reken garagisten en andere techniekers er ook maar bij...

't is dan ook logisch dat die mensen voor een vak kiezen waarin ze niet veel hoeven te schrijven, zou ik zo denken.
Snap ik wel.. Maar ik denk niet dat dit altijd een bewuste keuze is, maar vaak meer een tekortkoming in het onderwijs.

Enfin.. dit is een totaal andere discussie dan het oh-zo-prachtige multimediale-food-inspiration-magazine...

Mooi belgisch woord trouwens: "techniekers"
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Plaats reactie