Veel restaurants Kitchen Nightmares failliet

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Cees
Contacteer:

Veel restaurants Kitchen Nightmares failliet

Bericht door Cees » 29 mar 2009, 18:52

Bijna twee derde van de restaurants, die door TV chef Gordon Ramsay "gered" werden, zijn inmiddels verdwenen of verkocht. Slechts acht van de 22 restaurants die hulp zochten bij Ramsay bleven open onder de zelfde eigenaar.

De meeste van de woedende eigenaren geven de schuld aan de grofgebekte Gordon. "Ik ben mijn zaak, huis en geld kwijt. Ramsay laat me in de stront zakken en doet in zijn programma alsof hij geweldig is." Aldus een gedupeerde.

"Er waren een hoop klanten die Gordon niet leuk vinden, na het programma vermeden de mensen juist mijn restaurant"

bron: Nieuwnieuws.nl
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Lissie
Contacteer:

Re: Veel restaurants Kitchen Nightmares failliet

Bericht door Lissie » 29 mar 2009, 19:03

Ik vind het aan de ene kant overdreven, maar aan de andere kant vind ik de gedupeerden wel gelijk hebben.
Hij is inderdaad grofgebekt en ik begrijp het 100% als je daarmee niet in de keuken wilt staan. Een beetje druk opleggen is heus niet erg, en ik vind het ook heerlijk om naar hells kitchen enzo te kijken, maar ik zou voor geen goud in die keuken staan. Tuurlijk is het interessant en een misschien wel leuke ervaring waarbij je meer leert, maar hoe hij met mensen om gaat, gaat mij een beetje tever. Als mijn chef dat zou doen dan had ik er zo mee gestopt denk ik ..
" In een land dat culinair ontwaakt, groeit het smaakbewustzijn " - Herman den Blijker

KNL

Bericht door KNL » 29 mar 2009, 19:03

maar hij heeft er wel 22 bovenop geholpen..
ook hij is superman niet hé, ik vind het al knap dat hij die 22 er bovenop krijgt..

Lissie
Contacteer:

Bericht door Lissie » 29 mar 2009, 19:17

Ja oke, maar ik vind het ook weer niet zo professioneel dat hij de gedupeerde laat stikken, zoals de gedupeerde al aangaf, doet hij geweldig in zijn programma's, maar is hij blijkbaar achter de schermen niet zo'n superhero.
" In een land dat culinair ontwaakt, groeit het smaakbewustzijn " - Herman den Blijker

cyrano
Contacteer:

Bericht door cyrano » 29 mar 2009, 21:11

Een magere troost mag dan misschien zijn dat Gordon zelf ook quasi failliet is, heb ik begrepen...
Laatst gewijzigd door cyrano op 29 mar 2009, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 29 mar 2009, 21:23

laten we niet vergeten dat die restaurants gewoon ronduit slecht waren. Als die gasten dan Ramsay nog de schuld geven is het helemaal de omgekeerde wereld!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pluter

Bericht door Pluter » 29 mar 2009, 22:02

Lekker makkelijk weer.....

In dit programma zie je juist een proffessionele, aardige, empatische, succesvolle chefkok/ondernemer aan het werk die echt onmogelijke bedrijven en bijbehorende eigenaren een beetje op de rit probeert te helpen (tuurlijk verdient ie er ook een flink centje mee).

Die amerikaanse bagger "nep 'kookwedstrijd show" van hem vind ik ook echt niet te hachelen. Maar in dit soort programma's gaat ie wat mij betreft nooit over de schreef.

Voor het redden van zaken die (meestal niet voor niets) op het randje van de afgrond zitten, vind ik 1/3 een behoorlijke succes-score.
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 29 mar 2009, 22:22

Je tekent een contract ...

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 30 mar 2009, 07:26

Voor zover je door de facade van show (het blijft een tv programma) heen kunt prikken lijkt het me marketing technisch gezien niet echt slim om aan zo'n programma deel te nemen. De incompetentie van de eigenaar en de chef wordt wekelijks wel erg nadrukkelijk bloot gelegd. Zal het echt veel beter gaan als Gordon eenmaal vertrokken is?

Plaats reactie