Dronken klanten krijgen gewoon drank.

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Dronken klanten krijgen gewoon drank.

Bericht door Leo » 22 dec 2008, 10:48

bron: nu.nl

UTRECHT - Dronken klanten in de horeca kunnen in de meeste gevallen gewoon een volgend drankje bestellen. Dat heeft de Universiteit Twente uitgezocht in opdracht van de stichting Alcoholpreventie STAP.
De onderzoekers stuurden acteurs op pad die zogenaamd dronken bier bestelden. In 96 procent van de gevallen werd gewoon doorgetapt, meldde STAP maandag.

Het doortaponderzoek had plaats in twee Brabantse steden. De 'dronken' acteurs bezochten daar 52 kroegen. Ze bestelden aan de bar een biertje en kregen dat in vijftig van de gevallen. Eén café weigerde, een andere kroeg gaf een alcoholvrij pilsje.

Bewust

Als de acteur de zaak had verlaten, bleef een onderzoeker van de universiteit achter. Die vroeg het barpersoneel of ze de doorhadden dat de zo juist geholpen klant dronken was. Bijna driekwart van het personeel was zich daarvan bewust. Ze reageerden met opmerkingen als ''ach, hij heeft zijn biertje in ieder geval betaald'', aldus STAP.

Volgens de stichting bepaalt het wetboek van Strafrecht (artikel 252) dat het ''verkopen of toedienen van bedwelmende drank aan iemand die in kennelijke staat van dronkenschap verkeert'' verboden is en met een gevangenisstraf of geldboete kan worden beboet. De Drank- en Horecawet bepaalt zelfs dat er geen dronken bezoekers in een horecazaak mogen zijn.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: Dronken klanten krijgen gewoon drank.

Bericht door Leo » 22 dec 2008, 10:50

Leo schreef:bron: nu.nl

zogenaamd dronken bier bestelden. :?: :?: :?:
Wat een zielig gedoe. Kijk..als iemand overlast veroorzaakt in je zaak is natuurlijk een goeie zaak.
maar..anders is het je omzet en anders kan je beter je tent sluiten.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

lowie

Bericht door lowie » 22 dec 2008, 17:02

artikel 252 van het Wetboek van Strafrecht betitelt het doortappen aan iemand die in kennelijke staat van dronkenschap

Waar ligt de grens van kennelijke dronkenschap ?

Wie is bevoegd om een alkohol controle te doen ?

Het is natuurlijk zeer zielig om dronken mensen alkohol te geven !

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 22 dec 2008, 17:09

ja..maar..idd wanneer is iemand dronken
en..dan nog.

Jij verkoopt drank omdat je daar je omzet uit moet halen......
www.koksforum.nl

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 22 dec 2008, 17:29

Ik heb vroeger (jaaaaren geleden ) vaak meegemaakt dat mensen mij dronken vonden, maar volgens mijzelf was ik broodnuchter. Waar ligt de grens... :D

Surksum

Bericht door Surksum » 23 dec 2008, 15:12

Wanneer is iemand dronken?
Dat is iets waarover je instructies hoort te krijgen voor je achter een bar gezet word, misschien is het voor jullie een tijdje geleden maar dit is ook behandeld tijdens je Sociale Hygiene examen.

Natuurlijk is de een misschien nog hartstikke helder na 10 pils en kan een ander niet eens meer recht lopen, toch is het aan het barpersoneel om te bepalen of het verantwoord is.

Ik kan me een verhaal herinneren over een man die uit de kroeg in zijn auto stapte en een ongeluk kreeg/veroorzaakte.
Hij vond dat het de schuld was van het bar personeel omdat zij wisten dat hij dronken was en dat hij toch weer ging autorijden, dit hebben ze ook bekend en vervolgens zijn zij aansprakelijk gesteld.

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 23 dec 2008, 23:05

en dan word je dronken weg gestuurd omdat je niet meer mag drinken,dan komt de politie en die ziet jou dronken over straat zwalken en krijg je nog een boete voor openbaar dronkenschap...
zullen we alcohol dan ook maar verbieden?! niets mag meer... :| :?

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 24 dec 2008, 12:08

Tja, ik zou best wel weer eens helemaal dronken met een sigaret aan de bar willen staan in een kroeg Ach, die goeie ouwe tijd, ik wordt oud (hoop ik).

Jom
Contacteer:

Bericht door Jom » 24 dec 2008, 12:38

tsja...... mag ik iemand nog wel een bitterbal verkopen? Of kan ik beter eerst mijn verzekeringsagent raadplegen?

Ik vind eigenlijk dat een benzinepomp geen benzine mag verkopen aan mij als ik daar met een lege tank sta. Stel je voor dat ik door zijn benzine een ongeluk maak.............

Nog effe en ik emigreer naar Afrika en begin daar een strandtent.....
De aanhouder wint

jeroenbr

Bericht door jeroenbr » 24 dec 2008, 13:38

-
Laatst gewijzigd door jeroenbr op 29 dec 2008, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Surksum

Bericht door Surksum » 27 dec 2008, 14:34

Het staat toch niet ter discussie wat jij er van vind, het gaat erom dat er mensen zijn die het wel in hun hoofd halen.
Ik kan me niet voorstellen dat je je dat niet kan indenken, dan moet je wel heel kortzichtig zijn.

Plaats reactie