François Geurds opent nieuw restaurant in Rotterdam

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Marielle
Contacteer:

François Geurds opent nieuw restaurant in Rotterdam

Bericht door Marielle » 30 sep 2008, 11:17

Francois Geurds opent Ivy Restaurant
Afbeelding

kijk voor gerechten van het oude "puur" hier op deze link
http://www.koksforum.nl/phpBB2/viewtopi ... hilit=puur
François Geurds,

Een nieuw restaurant in Rotterdam François Geurds, 33 jaar. Hij opent medio december zijn eigen restaurant in Rotterdam. Vorig jaar kwam de, door velen gezien als een zeer talentvolle jonge Chef-kok terug naar Nederland na 2,5 jaar souschef te zijn geweest van Heston Blumenthal in het 3 sterren restaurant The Fat Duck in Engeland. Hij begon zijn avontuur in Restaurant Puur te Asten. Het afgelopen jaar moest Geurds echter concluderen dat het pand in Asten te klein en te onpraktisch is om zijn toekomstige plannen te realiseren. De zoektocht naar zijn perfecte locatie bracht hem uiteindelijk in Rotterdam.
Restaurant Ivy In december zal Restaurant Ivy haar deuren openen. Geurds doet dit samen met zakenpartners Dekxels / Oker B.V. uit Den Haag. Het nieuwe restaurant zal met 50 couverts een warme, moderne uitstraling krijgen. De keuken, op niveau, baseert zich op de internationale keuken waarbij voornamelijk met biologische producten zal worden gewerkt. Het restaurant, voorzien van parkeergelegenheid, zal van dinsdag tot en met zaterdag geopend zijn voor lunch en diner. De verbouwing is in volle gang. Geurds: ‘Het is fantastisch om de kans te krijgen je eigen zaak te openen. Het wordt helemaal zoals ik het wil; hip, trendy maar ook heel sfeervol en bovenal toegankelijk. Gasten moeten zich in mijn zaak op hun gemak voelen, dat vind ik belangrijk’. Beleving speelt een grote rol in Ivy. ‘Gasten zullen zeker verrast worden als ze de zaak bezoeken’. Wat de gasten dan mogen verwachten houdt Geurds nog even voor zichzelf: ‘Dat mogen ze zelf komen ervaren zodra Ivy is geopend’. Brigade Geurds zoekt nog gepassioneerde en gedreven mensen om zijn nieuwe team aan te vullen. ‘Op de website http://www.restaurantivy.nlstaan de vacatures en contactgegevens voor iedereen die een nieuwe uitdaging aan wil gaan’. Geurds wil ook graag leerlingen verwelkomen in zijn team. ‘Jongens en meisjes die het vak willen leren, ondersteun ik graag in hun opleiding. Ik vind het belangrijk om jonge mensen middels een goede begeleiding te laten zien hoe mooi dit vak kan zijn. Ik ben zelf natuurlijk ook ooit leerling geweest en weet hoe belangrijk het is dat je tijdens de eerste jaren van je carrière goed ondersteund en begeleid wordt’. Geurts

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: François Geurds opent nieuw restaurant in Rotterdam

Bericht door Leo » 30 jan 2009, 09:33

Inmiddel is het dus zo, dat ze een dezer weken open gaan. Weekje proefdraaien en daarna knallen.
Ben benieuwd!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

Pinxo

Bericht door Pinxo » 30 jan 2009, 10:40

Gisteren was hij bij "de wereld draait door"
Leuk optreden vond ik, heel vrolijk en zelfverzekerd (ik heb 'm wel eens anders meegemaakt)

Alleen toen die vloeibare stikstof over de tafel rolde richting de schoot van Paul de Leeuw kreeg ik even heel veel schrik :shock:

hcptdg

Bericht door hcptdg » 30 jan 2009, 15:48

Goede vrienden van mij (ervaren eters en voormalig restaurateurs) hebben gegeten in Asten en hebben de hele avond met de tranen in hun ogen gezeten van het lachen om de culinaire onzin die daar ter tafel kwam. Volkomen achterhaalde culinaire nieuwlichterij zoals zij het typeerden. Ben benieuwd of Michelin (en anderen) Rotterdam wel hoog op de kaart zetten.

hans
Wel je bordje leeg eten!

Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels » 30 jan 2009, 16:09

Ik heb zeer goed bij François gegeten in Asten toen nog.
Foto's: http://www.kokswereld.nl/album/18%20Wor ... Geurts.htm

Zowel Marnix als François deden het goed op TV vind ik.
Bekijk uitzendng; (17de minuut) http://player.omroep.nl/?aflID=8787901

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 30 jan 2009, 23:41

Zag er zeer geslaagd uit, en als ik in de buurt ben , dan ga ik zeker even langs.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 31 jan 2009, 07:54

Flitsend optreden in dwdd. Dat zie niet vaak op de Nederlandse tv. Hoe kan je beter reclame maken voor je nieuw te openen zaak dan op zo'n manier, gelijk even een publiek bereiken van meer dan een miljoen zielen. Top. En betreffende hetgene hcptdg schrijft: tja, ieder zijn mening, maar voormalig restaurateurs, zijn die goed op de hoogte van wat achterhaalde nieuwlichterij is? We hebben het wel over de voormalig sous van Heston Blumenthal, hebben die restaurateurs ooit zo'n niveau bereikt?

Pluter

Bericht door Pluter » 01 feb 2009, 00:26

hcptdg schreef:Goede vrienden van mij (ervaren eters en voormalig restaurateurs) hebben gegeten in Asten en hebben de hele avond met de tranen in hun ogen gezeten van het lachen om de culinaire onzin die daar ter tafel kwam. Volkomen achterhaalde culinaire nieuwlichterij zoals zij het typeerden. Ben benieuwd of Michelin (en anderen) Rotterdam wel hoog op de kaart zetten.hans
Leuk dat deze mensen een keer hebben kunnen lachen (om wat voor reden dan ook)!
Mag ik hieruit concluderen dat ze een leuke avond hebben gehad, veel stof om over na te denken en over te praten hebben meegekregen, en dat het een belevenis was die ze niet snel zullen vergeten?

Ik gun Francois vooral goeie buisiness! En moge er een sterrenregen op hem neerdalen (als hij daar behoefte aan heeft).
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 01 feb 2009, 10:46

Mooi woorden Pluter

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 09 feb 2009, 11:08

Ik heb over twee weken een tafeltje kunnen bemachtigen, ik wacht met spanning af......

nickvdwater

Bericht door nickvdwater » 22 feb 2009, 01:33

en wie beter om het restaurant te openen dan Heston zelf

Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle » 22 feb 2009, 09:39

ja erg leuk,ik ga ook dinsdag.. heb er erg veel zin in! ben super benieuwd...dat is hun echt eerste avond open..want gister was de opening natuurlijk..

hcptdg

Bericht door hcptdg » 23 feb 2009, 11:01

Pluter schreef:
hcptdg schreef:Goede vrienden van mij (ervaren eters en voormalig restaurateurs) hebben gegeten in Asten en hebben de hele avond met de tranen in hun ogen gezeten van het lachen om de culinaire onzin die daar ter tafel kwam. Volkomen achterhaalde culinaire nieuwlichterij zoals zij het typeerden. Ben benieuwd of Michelin (en anderen) Rotterdam wel hoog op de kaart zetten.hans
Leuk dat deze mensen een keer hebben kunnen lachen (om wat voor reden dan ook)!
Mag ik hieruit concluderen dat ze een leuke avond hebben gehad, veel stof om over na te denken en over te praten hebben meegekregen, en dat het een belevenis was die ze niet snel zullen vergeten?

Ik gun Francois vooral goeie buisiness! En moge er een sterrenregen op hem neerdalen (als hij daar behoefte aan heeft).
Als je wil lachen kun je beter naar een cabaretvoorstelling gaan lijkt me.
Wel je bordje leeg eten!

Pluter

Bericht door Pluter » 23 feb 2009, 20:11

hcptdg schreef:Als je wil lachen kun je beter naar een cabaretvoorstelling gaan lijkt me.
Sja... Ik heb persoonlijk ook liever dat gasten met gepast respect en in absolute stilte het culinaire opus ondergaan wat wij, met behulp van goddelijke inspiratie, voor hen gecomponeerd hebben. :wink: :wink: :wink:
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW

Cees
Contacteer:

Bericht door Cees » 24 feb 2009, 12:28

Wereldprimeur voor nieuw Ivy

Restaurant Ivy in Rotterdam meldt een wereldprimeur. Het nieuwe restaurant met chef-kok François Geurds beschikt over een tafel waar dertig verschillende geuren uitkomen. Dit om het smaakproces te bevorderen.

Afgelopen weekend opende Ivy de deuren. In het restaurant in het centrum van Rotterdam wordt gekookt door Fraçois Geurds, de talentvolle kok met een voorliefde voor moleculair koken.

Het restaurant beschikt over een laboratoriumgedeelte, een eigen bakkerij, een digitale menukaart en een geurtafel. De chef’s table kan dertig verschillende geuren uitstoten. De geurtafel, om het smaakproces te bevorderen, is een wereldprimeur, zo laat eigenaar Joost Maarschelkerweerd weten.

Gekkigheid
‘De geurtafel is speciaal voor ons ontwikkeld. Er zijn meer restaurantjes die moleculair koken, maar die doen het vaak om de gekkigheid, letten niet meer op de smaak. Als het moleculair koken het gerecht niet ten goede komt, zal François het ook niet toepassen’, zegt Maarschalkerweerd in dagblad De Pers.

De belangstelling voor Ivy is groot. De reserveringslijn maakt volgens De Pers overuren. Ivy is gevestigd in de Lloydstraat bij de Maas en telt 50 couverts. De sfeer in het restaurant wordt door Lekker omschreven als warm en modern.

François Geurds maakte furore als souschef van de Britse topkok Heston Blumenthal in The Fat Duck. Na twee jaar The Fat Duck ging hij als chef-kok aan de slag in het Brabantse Asten. Na een jaar vertrok hij naar Rotterdam om daar Ivy te starten.

bron: www.missethoreca.nl
maandag 23 februari 2009, Richard Kok
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook

Maurits

Bericht door Maurits » 24 feb 2009, 13:11

Het moet niet gekker worden.....Na ja het is wel een belevenis denk ik zo.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)

Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman » 24 feb 2009, 13:28

Ik heb in mijn woonhuis een tafel met wel 150 geuren (en kleuren). Gewoon niet te veel schoonmaken....

Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo » 24 feb 2009, 15:04

vanavond gaan we er lekker eten!

Ben heel erg benieuwd. De speciale tafel is de chef table is wel te reserveren maar prijzig. 14 gangen met wijn etc..complete avond verwennen.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl

roland

Bericht door roland » 24 feb 2009, 22:51

kijk is op iens staan 2 recenties

Plaats reactie